A 120 rézkarc a németországi Bambergből érkezett Magyarországra, a felvonultatott alkotások Richard H. Mayer műgyűjtő kollekciójának részét képezik. Korábban már több európai nagyvárosban bemutatták a mostantól három hónapon át Győrött látható grafikai anyagot.
Grászli Bernadett, a Városi Művészeti Múzeum művészettörténész-igazgatója megnyitó beszédében hangsúlyozta: a Szeszélyek darabjai a korszakot meghatározó felvilágosodás eszményei között születtek. – Ezek a művészi produktumok nem kímélik a spanyol arisztokráciát, nem kímélik a szerzetesek világát, a spanyol inkvizíció világát, a katonákat, a prostituáltakat, mindazokat, akiket bemutatott az emberi gyarlóság köntösébe ágyazva – mondta a szakember.
Az 1816-ban készült Bikaviadal című sorozat darabjai az akkor már hetven éven felüli mester fiatalkorát idézik meg – mutatott rá Grászli Bernadett, utalva a sorozat technikai kiforrottságára és arra, hogy ezeken a rézkarcokon a fény-árnyék játék dominál.
Az igazgató szólt arról, hogy Goya négy sokszorosított grafikai sorozatot hagyott hátra: a 80 lapból álló Szeszélyek, ötletek (Los Caprichos) és a 40 lapos Bikaviadal (La Tauromaquia) mellett A háború borzalmait és a Balgaságokat. Előbbi 80 lapos, az utóbbi 22 lapból áll. A kiállítás június végéig látható a Városi Művészeti Múzeumban.