Csatahajó
Az amerikai haditengerészet ufókat talál az óceán közepén, akiknek szándéka természetesen ellenséges, így megkezdődik a vég nélküli és szuperlátványos háború ember és földönkívüli között. A pályáját a Ronda üggyel indító, s közben Hancockkal, A királysággal és Az Amazonas kincsével pallérozódott rendező, Peter Berg pontosan tudja, hogy ezt a papírszalvéta-terjedelmű történetet hogyan bontsa ki a vásznon két órában, és ránézésre olyan 200 millió dollárból. Az akcióorgiában a fegyveresek sokat lőnek, nagy károkat okoznak, a földönkívüliek monumentálisak, a trükkösök pedig fáradhatatlanul dolgoztak. Ráadásul a mozi igazán kímélő az agytekervényekre nézve, igaz olyan filmről van szó, amely az 1931-ben kitalált Milton Bradley-játékon, a Torpedón alapul. S ha még ez sem lenne elég, akkor ott van nekünk a mozivásznon ebben a filmben debütáló Rihanna is.
Torrente 4
1998-ban indult világhódító útjára Torrente, a törvény kétbalkeze, egy pofátlan és aberrált zsaru, aki saját világa és törvénye szerint intézte ügyes-bajos dolgait. Tizennégy évvel később már a negyedik rész készült az egyre jobban kifáradó szériában, amely a vígjátéksága ellenére 3D-ben is élvezhető. Az évek során Torrente egyre primkóbb lett, de ez nem befolyásolta a közönség lelkesedését, hiszen a karakter és a film éltető eleme éppen ez a meglehetősen alacsony színvonalú, alpári humor. Még Magyarországon is komoly kultusza alakult ki a Torrente filmeknek, dacára annak hogy nálunk a negyedik lesz az első darab, amelyet moziban is bemutatnak. Ebben a részben Torrente egy elfuserált ügy végén börtönbe kerül, s a cellaélet túlélése mellett az igazság kiderítése lehet az egyetlen célja. Aki a szaros, fingós, szexuálisan túlfűtött humort szereti, ebben a filmben sem fog csalódni. A rendező–forgatókönyvíró–főszereplő Santiago Segura sosem volt ennyire bunkó.
A címből is ítélve: a Tarr Béla producerségével készült, tizenegy magyar rendező által készített szkeccsfilm egyfajta látleletet kíván adni az országról. A kép azonban egyoldalú, torz, az alkotók látleletet leginkább önmagukról adnak, és arról, miért is kerüli a néző a hazai szerzői filmek többségét. Kocsis Ágnes epizódja – bár nem minden modorosság nélküli – legalább megugorja a lécet: azt az abszurd, lehetséges helyzetet mutatja meg, hogy egy hajléktalan asszony saját embersége és a hatályos jogszabályok miatt rács mögé kerülhet. A magyar művészfilmes közhelygyűjteményből álló műről korábbi kritikánk itt olvasható.
Szerencsecsillag
Amikor Scott Hicks elkészítette 1996-ban a Ragyogj! című remeket, majd ezt három évre rá megtoldotta a Hó hull a cédrusra című mozival, azt hittem, a következő két évtizedre a kultrendezői státust kibérli magának az ugandai születésű ausztrál direktor. Aztán mégsem úgy alakult a dolog, nagy szünetek, dokumentumfilmek következtek a pályaműben, s csak reménykedni lehet, hogy a Szerencsecsillag szó szerint értendő pozitív változást hoz a munkásságában. A roppantmód romantikusra hangszerelt történetben egy iraki tengerészgyalogos a háború után is azt a lányt keresi, akinek képe megvédte őt a háborús szörnyűségektől. A gyermekét egyedül nevelő nőre ugyan rátalál, de valódi szándékát nem árulja el, s inkább folyamatosan, egyre jobban részt vesz az anya és csemetéje életében.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!