– Bár elsősorban rendezőként definiálja önmagát, tizenhárom év alatt az Én, a séf mindössze a harmadik rendezése. Mi ennek a visszafogottságnak az oka?
– Különböző okok miatt telt el sok idő a rendezéseim között, és több ideig tart megírni egy forgatókönyvet és megrendezni azt, mint egy szerepet eljátszani. Ezért is szerepelek mostanában többször a kamera előtt, mint mögötte. Az Én, a séf elkészülte elsősorban egyeztetési okok miatt váratott magára ilyen hosszú ideig. Amikor a forgatókönyvet befejeztem és a gyártó Gaumont rákérdezett a színészekkel kapcsolatos elképzelésemre, Jean Reno volt az egyetlen művész, akit el tudtam képzelni a főszerepre, ő viszont nagyon elfoglalt volt az elmúlt években.
– Pedig Jean Reno ritkábban játszik a mostanihoz fogható romantikus karaktereket, és inkább a macsó akcióhős szerepeiről ismert.
– Éppen ezért nagy örömet szerzett nekem és neki is ez a szerep. Az Én, a séf morózus figurája fokozatosan nyílik meg, s tárulnak fel érzései, emberek iránti törődése. Számomra kihívás volt ennek a folyamatnak a hiteles ábrázolása. A valóságban egyébként egyáltalán nem kellemetlen figura Jean Reno, ezt őszintén mondhatom. Olyan ember ő, akit nagyon szeretnénk, hogy a barátunk legyen. Rengeteg viccest mesél, nagyon vidám, és az ember akaratlanul is szeret a közelében lenni.
– Az Én, a séf meglehetős szkepszissel tekint az új gasztronómiai irányzatok, a molekuláris konyha felé, így adja magát a kérdés: volt-e valamilyen negatív gasztronómiai élménye, ami az ihletet adta a történethez?
– Egyáltalán nem volt kellemetlen élményem vagy negatív tapasztalatom, csak nagyon érdekelt ez a világ. Komoly kutatásokat végeztem a témában, nagy francia séfekkel beszélgettem a konyhaművészetről,
rengeteget olvastam, s ezt követően az volt a fő ambícióm, hogy a klasszikus francia vígjátékok alaphelyzetébe illesszem a konyhaművészetet, és egy furcsa páron keresztül adjak betekintést a gasztronómiába.
– A molekuláris konyháról annyira lesújtó a véleménye, mint amennyire a filmben bemutatja?
– Alapvetően igen, bár bevallom, még nem nagyon kóstoltam. Párizsban mindösszesen két ilyen étterem van, ez az új irányzat inkább Spanyolországban és Angliában divatos. Amit viszont láttam róla, az pontosan ugyanolyan volt, mint ahogy a filmben bemutattam: két méter hosszú kék spagetti tészták, és minden végtelenül művinek tűnik. A molekuláris konyha elsősorban az érzékszerveinknek, és nem a gyomrunknak
szól, valamint inkább az ízekkel, illatokkal kínál élményt.
– Jól lehet lakni egyáltalán a molekuláris konyhával? Kis kockákat szolgálnak fel az Én, a séfben, amelyeknek a méretét ki is parodizálják.
– A vélemények megoszlanak, de alapvetően azért mondanám, hogy igen, mert ezekből a kis kockákból tizenöt-húsz darabot szolgálnak fel.