Azért nem lett volna baj, ha a Mirelit főhőse, Gömöri Gergely megpróbálja az előbbit is, de ő az utóbbi mellett dönt: Inkei Bence egy huszárvágással hibernáltatja a hősét, aki végigálmodja a szakítás utáni egy évet. Így derül ki, miről maradt volna le. Egy repülőszerencsétlenségről, és/vagy egy kisebb világégésről, néhány nyomasztó esti sörözésről, gyomortükrözésről, munkahelyi spleenről, és az exbarátnő rendületlen (és reménytelen) üldözéséről. Egy átlagos pocsék esztendőről.
Az alapszituáció, melyet a kisregény felvázol, nincs rosszul megválasztva, és egyébként határhelyzetnek sem utolsó, mert ezen a szakaszon már nem sok választja el a szerelmet a kártékony rögeszmétől. Gömöri Gergely éppen ezen a határon billeg, tán már rég át is lépte. Ez sajnos nem derül ki, pedig érdekes kérdés. Ahogy az is, amit csak futólag vet fel ez a kis könyv: a főhős nyilvánvalóan antiszociális, kommunikációs készség tekintetében egy közepesen képzett fehér egér akármikor túlszárnyalja csípőből, és ezzel szép, éles ellentétben állhatna az, hogy mennyire vágyik mégis egy kapcsolat után.
Kár, hogy az ellentmondást nem sikerül kiélezni, mert komolyabb lelki történésekre nem tudunk következtetni a főhős tetteiből. Nem is gyanítjuk, hogy felmerült-e benne egy is e kérdések közül. A szerencsétlenség és az esendőség külső ábrázolása a regényben tökéletes, de néha éppen azért válik unalmassá, mert megmarad e külsőségek között. Az ismétlések ellenére a könyv humora, iróniája többnyire szórakoztató, empátiát ébreszt bennünk, megajándékoz azzal a felismeréssel, hogy mások is képesek csodálatosan cikik és szánalmasak lenni – de ez önmagában nem biztos, hogy kisregényhosszat kitartó koncepcióvá tud válni.