Magyar versenyzője is lesz a német ARD televízió ősszel műsorra kerülő „komolyzenei Megasztárjának”. Habár Sipos Marianna nem szíveli a celebműsorrá fajult tehetségkutató és Németország legnagyobb klasszikus zenei versenyének efféle összemosását, milliók tapadnak majd szerte a világon a képernyők elé, hogy a fiatal magyar opera-énekesnőt hallgassák. De ki ez a kétszeres Fischer Annie-ösztöndíjas koloratúrszoprán, aki bejárva a fél világot most élete nagy változására készül?
Marianna az egri főiskola II-es számú, 12 évfolyamos gyakorlóiskolájában ismerkedett meg a zene alapjaival, mellette próbálgatta a zenélés különféle formáit, 14 éves korában pedig „még az énekléssel is” megpróbálkozott. Viszont az, hogy délutánonként a zeneiskolában kellett sínylődnie, miközben a társai a játszótéren vagy ki tudja, hol tölthették a szabadidejüket, leterelte erről a pályáról.
– Kitaláltam, hogy jogász leszek, ezért 16 évesen beiratkoztam az ELTE előkészítőjére. Idő közben megcsináltam két nyelvvizsgát, úgyhogy utána már ezzel nem kellett bajlódnom. Sok zenész ma épp ennek hiánya miatt nem kapja meg a diplomáját... Negyedik gimnáziumban megint meggondoltam magam, mondván, mégis énekelni szeretnék. Persze mindig is énekeltem, mert közben ott voltak a kórusok, ahol a szólókat rendre megkaptam, de az érettségi évében elkezdtem rendesen zongorát tanulni, készülni a miskolci konzervatóriumba egy évre – ismerteti a lépcsőfokokat Sipos Marianna. Csak, hogy lássuk: egy éven át napjában Miskolc és Eger között ingázott, az utazás idejét pedig szolfézspéldák kidolgozására használta föl. A fő „felelős” azért, hogy énekművész pályára állt, Schmidt Annamária. – Tényleg csak egy esztendeje tanultam énekelni, amikor a főiskolai tanárnő azt mondta: „nekem ez a lány kell”. Erős csoportba kerültem, ahol a többiek húztak magukkal. Belevágtam. Eleinte tanár akartam lenni, de gyorsan megtetszett a színpad, és nem is látszott olyan reménytelen célnak. Szárnyakat kaptam a színpad gondolatától.
A Zeneakadémia akkor még létező főiskolai karán kezdetben még korántsem volt a szopránok szopránja, legalábbis a hangmagasságot tekintve: „nem fájt” neki, sőt, hasznosnak érezte, hogy eleinte mezzoszopránnak tartották és – szakzsargonnal élve – megcsinálták a középhangjait. Ez a mélység egyébként különleges része Marianna repertoárjának. – Később Pászthy Júlia mellett kinyílt a hangom, és a Zeneakadémia elvégzése után tovább formálódott a magasságom is, készülhettem a versenyekre.