Fotó: Europress/Getty
Amikor megismertem a zenéjüket, a nyolcvanas években a Rolling Stones a magát adó szójátékkal már őskövületnek számított, a nagy túlélőnek, az elpusztíthatatlannak. Kész volt a közhelyszótár, amelyből azóta élnek a zenekarral foglalkozók. Amikor 1990 nyarán Prágában, zuhogó esőben először láttam–hallottam élőben az előzőleg Václav Havellel jattoló bandát, hát az maga volt a csoda. Ott és akkor elhittem, hogy a világ visszazökken, pardon: visszagördül a helyes kerékvágásba. A megérkezés, az addig mesterségesen elválasztott világok találkozásának pillanata volt az.
Nagy kérdés, mi az, ami miatt ma is milliók találgatják izgalommal, vajon elhangzik-e a rövid bejelentés arról, hogy Jagger, Richards, Ron Wood és Charlie Watts ismét a nyakába veszi a világot. A Stones titka nem lelhető fel a biográfiák adatainak kásahegyében, a zenekar tagjainak önmagát író botrányeposzában, legendáriumában. De akkor hol? A válasz banálisabb nem is lehetne: ott van mondjuk Mick, a zseniális előadóművész egy-egy színpadi gesztusában. Vagy amikor ’95 nyarán a Népstadion kivetítőjén úgy ötvenezren bámultuk, ahogy Keith kalapján a giccs határát súroló Angie alatt kopognak az esőcseppek (mert persze akkor is irgalmatlanul esett). Nyilván a pénzért is csinálják évtizedek óta, a show – aminek ugye folytatódnia kell – pedig egyre profibb, tökéletesebb lett. De úgy, hogy a lelket nem ölte meg.
Azt hiszem, a szabadság lelke lakik ebben a zenekarban, bármit jelentsen is ez. Ja, és a zenéjük az, ami igazán érdekes és értékes.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!