Jégkorszak 4. – Vándorló kontinens
A Jégkorszak sikertörténete éppen egy évtizede kezdődött, és a stúdióvezetés úgy érezte, hogy a tízéves évfordulót stílusosan egy negyedik résszel teszi emlékezetessé. A Jégkorszak első része szórakoztató darab volt, amelyben egy mamut, egy kardfogú tigris és egy lajhár dacol a jégkorszaki hideggel és az elemekkel. Közbevetésként pedig egy motkány humoros gegjeit láthattuk egy makkal. A számítógépes animáció felfutását ügyesen csípte el a Jégkorszak, és bár a második, s még inkább a harmadik rész történetben erősen a kifulladás jeleit mutatta, a hihetetlen bevételek egyértelművé tették, hogy érdemes nekifutni a negyedik epizódnak. Ezzel jelenleg a kortárs animációk között a legtovább a Jégkorszak jutott, a sikermesék ugyanis egyelőre többnyire a harmadik résznél járnak. Ebben a Jégkorszak-filmben leszakad egy rész a kontinensből, s így a barátok egy óceánon hánykódó sziget rabjai lesznek. Magyarországon a világpremier első szakaszában – megelőzve az amerikai bemutatót – kapjuk meg a nyár aktuális animációs dózisát. Abban a 34 országban, ahol múlt héten bemutatták, mindenhol első helyen nyitott, és máris hozott 80 millió dollárt, azaz ne rendezkedjünk be úgy, mintha az utolsó Jégkorszak-filmet látnánk.
Robert Pattinson női néző vonzó képességét igyekszik meglovagolni a Bel Ami – A szépfiú című történelmi darab, amely nemcsak nyomokban emlékeztet a Veszedelmes viszonyokra. A Bel Ami Guy de Maupassant könyvének filmváltozata az 1890-es évek Franciaországából, ahol egy nincstelen férfi ágyakon és madámokon keresztül igyekszik pénzhez, sikerhez, egzisztenciához jutni. Nem elhanyagolható tény ugyanakkor, hogy a fiatalember valamihez ért: ez pedig az újságírás. De olyan korban, amikor még a lehetőséghez is kapcsolatok kellenek, előbbre való az intellektuális tehetségnél a külső és a hálószobákra tartozó tudás. A Bel Ami a berlini versenyprogramban mutatkozott be idén, ahonnan csendesen és díj nélkül távozott. A film ugyanis nem képes nagyobb célokat megvalósítani, az pedig önmagában igen sovány ambíció, hogy majd Pattinsonra úgyis beülnek a rajongók. Akit érdekel a történelmi Franciaország kosztümös, intrikákkal és viszonyokkal teli kora, mindezek ellenére nem fog csalódni.
Sleeping Beauty
Erről a filmről néhány hete egy tematikus összeállításunkban már írtunk, megemlítve, hogy a tavalyi velencei bemutatkozása legalábbis megosztó volt. Az kétségtelenül igaz, hogy az elsőfilmes rendező, Julia Leigh újszerű mozival állt elő. A Sleeping Beautyban egy fiatal lány olyan munkát vállal, amelyben bealtatózott állapotban a kéjenc kuncsaftok bármit csinálhatnak öntudatlan testével a közösülést leszámítva. A morbid Csipkerózsika-történetben olyan frusztrált vendégek és ötletek kerülnek elő, hogy az még Buñuel A nap szépe című filmjének is erényévé válna. Ami pedig valóban váratlan – de annál kellemesebb meglepetés –, hogy Emily Browning, főképp az Álomháborúban nyújtott rémes alakítása után mennyire üde színfolt! Szükség is van rá, mert a film kifejezetten a főszereplőnő kisugárzására alapoz. Azért a befejezésen érdemes lett volna többet gondolkozni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!