Körösvölgyi Zoltán szerint a helyen továbbra is kulturális funkciót látnának szívesen, de azzal kapcsolatban nem tudott a távirati irodának határozott választ adni, hogy a mozi üzemeltetése is feladata lesz-e az új bérlőnek. Az Odeon Videó Kiadó- és Kölcsönző Kft. megmarad, filmforgalmazói szerepét pedig szeretnék megerősíteni, mivel a cégben hatvanszázalékos tulajdonrésze van a Budapest Filmnek.
A jelenlegi üzemeltetővel azért mondták fel a szerződést, mert nem tudta fizetni a bérleti díjat, mostanra több millió forintos tartozás halmozódott fel. Körösvölgyi Zoltán hangsúlyozta, a bezárásban szerepe van a közönség radikális csökkenésének. Körösvölgyi szerint az artmozi-hálózat fontossága mindig akkor kerül előtérbe, amikor egy-egy filmszínház kénytelen bezárni. A cégvezető szerint a negatívumok ellenére az artmozik jobban őrzik közönségüket, mint a multiplexek. A kereskedelmi célú, multiplex mozik látogatottsága esett vissza jelentős mértékben országszerte és Budapesten is, míg az artmozik nézőszáma emelkedett 2011-ben. A Művész mozi látogatottsága például 19, a Puskiné 11 százalékkal növekedett tavaly. Körösvölgyi Zoltán szerint ugyanakkor az is tény, hogy a jelenlegi közönségigényt sokkal kevesebb artmozi is el tudná látni.
Borsos Erika, az Odeon mozi üzemeltetője nem lát esélyt a megegyezésre, mivel a bevételekből lehetetlen fedezni a bérleti díjat és a rezsiköltségeket. Az üzemeltető szerint mintegy féléves tartozást halmoztak fel, amit ő tízmillió forintnál is többre becsült. Boros Erika problémaként említette a kiszámíthatatlan finanszírozást és ebből következően a tervezhetőség hiányát. A helyzetet szerinte tovább nehezíti, hogy egyre kevesebb film érhető el 35 milliméteres kópián, ezért a mozi digitalizációja elkerülhetetlen.

Lencsevégre kapták a miniszterelnököt az olasz éjszakában