Superman szélesvásznú reneszánsza először a hetvenes években érkezett el, amikor az oknyomozó újságírás ünnepeltsége keltette életre a szuperhős mozikalandjait, s ehhez kapóra jött Superman születésének 40. évfordulója is. A képregény 1938-ban jelent meg először, az 1978-as Richard Donner-filmben pedig Christopher Reeve neve forrott össze Clark Kenttel és Supermannel. A filmben egy apró szerepet kapott Hollywood fenegyereke, Marlon Brando is, aki a Krypton bolygóról származó Superman apukáját játszotta. Ebben a történetben hangsúlyos az újságírás természete, a nyomozás aktusa a szenzációs téma után, valamint a Superman–Lois Lane viszony. A főgonoszt Gene Hackman játszotta, s mindenki számára örökké emlékezetes marad a finálé, amikor Superman úgy menti meg a haláltól Loist, hogy megfordítja a bolygó forgásirányát, s ezzel visszaugorhatunk az időbe a haláleset előtti pillanatra. És persze ne feledkezzünk meg John Williams klasszikussá váló zenéjéről sem!
Pokolfajzat
Magyarországon forgatták, de nem (csak) emiatt áll közel a szívünkhöz a Pokolfajzat. Alakítója ugyanis nem más, mint az elmúlt évtizedek egyik legkarakteresebb színésze, Ron Perlman, aki Jean-Pierre Jeunet filmjeiből biztosan mindenkinek emlékezetes maradt. Nem szabad megfeledkezni a rendezőről sem, akinek személye sok képregény-adaptációban másodlagos, ezúttal azonban Guillermo del Torónál volt a karmesteri pálca, aki nemcsak ahhoz értett remekül, hogyan nézzen ki Hellboy, hanem a film teljes látványvilágának megteremtéséért is dicséret illeti. Az első rész (mert Hellboyból is készült folytatás) klasszikus eredettörténet, valamint leszámolás a múlt árnyaival. Teremtője, Raszputyin ugyanis szeretné ismét a gonosz oldalán bevetni, s végső célja nem lehet más, mint a Föld leigázása. A humoros beszólásaival, fizimiskájával hódító Pokolfajzat némiképp eltér a klasszikus protagonista szuperhősöktől, de attól, hogy nem egydimenziós a karaktere, csak még jobban szerethető.
Spawn – Az ivadék
A mostani képregény-adaptációs reneszánsz egyik előfutára volt 1997-ben Spawn – Az ivadék, aki a legismertebb szuperhős társaihoz képest kevésbé globálisan ismert, és még kevésbé szerethető. Mégis sokak számára vágyott projekt volt Hollywoodban, s olyan nevek kerültek szóba a rendezéskor kezdetben, mint Tim Burton és Alexander Proyas. Hogy végül jót tett-e a filmnek, hogy egyeztetési és egyéb okok miatt a rendezést az addig csak trükkmesterként ismert, elsőfilmes Mark A. Z. Dippé kapta meg, mindenki döntse el maga, de az alapanyagból egyértelműen jobb végeredmény születhetett volna rutinos filmkészítő kezei között. A moziban így is Martin Sheen alakította a gonoszt, s a visszafogottabb eredmények ellenére világszerte azért megtérült a 40 milliós vállalkozás. A film véleményünk szerint elég elkeserítő lett. A történetben az amerikai kormány által kiképzett bérgyilkost végül maga a megrendelő likvidálja, ám az a pokolban kap egy esélyt az ördögtől, s visszatér a Földre, nem túl gusztusos formában. Az élet azonban úgy hozza, hogy halála után még tehet egy jót – már ha úgy választ. És persze, hogy úgy választ. Egy viszont biztos: a soundtrack-album hibátlan, és a mai napig hivatkozási pont.
Zöld lámpás
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!