A csehek fele sosem volt klasszikus zenei koncerten

Csehország lakosságának mintegy fele soha életében nem járt komolyzenei koncerten – derült ki a Stem/Mark prágai ügynökség országos felméréséből, amelynek eredményét pénteken hozták nyilvánosságra.

Grund
2012. 08. 17. 11:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ugyanakkor érdekes, hogy a komolyzenei koncertek látogatását a megkérdezettek több mint kétharmada a kultúrember egyik fontos jellemzőjének minősítette. Még rosszabb a helyzet a balett-, illetve operaelőadásokkal, amelyekre legalább egyszer életében csak a megkérdezettek alig egyharmada látogatott el. Prágában, ahol a klasszikus zenei kínálat a legszélesebb, a komolyzenei koncerteket a lakosság mintegy öt százaléka látogatja rendszeresen. A megkérdezettek húsz százaléka jelezte, hogy néha elmegy koncertre. A prágaiak kétharmada mindazonáltal életében legalább egyszer volt már komolyzenei előadáson.

A csehek fele azt állította, hogy nem elégedett saját hozzáállásával a komolyzenéhez. A megkérdezettek nyolcvan százaléka ezt időhiánnyal magyarázta, kisebb részük a túlságosan is drága belépőjegyekkel. Ha dönteni kell, hogy elmenjenek-e egy koncertre, elsősorban a fellépő énekest vagy együttest, aztán az előadott darabot, legvégül a színházlátogatás költségeit, illetve a helyszín megközelíthetőségét veszik figyelembe.

Az emberek 70 százaléka azt mondta, hogy a klasszikus zenével szemben előnyben részesíti a rock-, illetve a popzenét. A megkérdezettek 17 százaléka játszik valamilyen hangszeren, gyerekkorukban pedig majdnem a felük járt rövidebb-hosszabb ideig zeneiskolába. A legkedveltebb hangszernek a gitárt, a zongorát és a fuvolát jelölték meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.