1950-ben távozott Magyarországról, ahol munkássága kevéssé ismert, a New York-i Modern Művészetek Múzeumában (MoMA) a közeljövőben emlékkonferenciát szerveznek a tiszteletére. Őt tartották a legbefolyásosabb női animátornak az Egyesült Államok keleti partján. Animációs életműve, rajzai bekerültek a MoMA gyűjteményébe, ami komoly teljesítmény. Talán itthon is ismert a Richard Williams által rendezett és 1977-ben bemutatott Raggedy Ann and Andy: A Musical Adventure című egész estés animációs film, amelyben Anne alakját ő rajzolta meg.
A művésznő saját szórakoztatására sokszor belerajzolta filmjeibe családjának tagjait, sőt saját magát is. – Stílusa kapcsán figurái életszerűségét szokták megemlíteni, meg azt, hogy senki sem tudott járó embert úgy animálni, mint ő. Egy általa rajzolt kisanimáció, az 1974-ben készült Cockaboody, amely két kislányról szól, gyerekpszichológiai alapmű is lett. Néhány hónappal ezelőtt agytumort diagnosztizáltak nála és már nem lehetett rajta segíteni – nyilatkozta Tissa David unokaöccse, Hidvégi Máté biokémikus, rákkutató professzor a távirati irodának a művész halála kapcsán.
Dávid Teréz 1921-ben született Kolozsvárott, a budapesti művészeti iskolán szerzett diplomát, majd a Magyar Film Iroda animátorasszisztense lett. 1945-ben már társtulajdonosa volt a Macskássy és Társa cégnek, amely báb- és rajzfilmeket készített. 1950-ben hagyta el Magyarországot és Párizsba ment, ahol Jean Image és Paul Grimault producerekkel dolgozott együtt. Az először Bécsben, majd Hollandiában letelepedő házaspárral, Mocsáry Idával és Kozelka Kálmánnal, illetve a francia animáció atyjaként emlegetett Jean Emeric Image-zsal (Hajdu Imre) együtt is jegyzett filmeket.
1955-ben költözött New Yorkba, ahol a United Productions of America (UPA) animációs stúdióban Grim Natwick asszisztense volt, 1978-tól R. O. Blechmann-nal dolgozott együtt (Simple Gifts, A Soldier\'s Tale).

Halálos trópusi betegség ütötte fel a fejét Magyarországon, riadót fújtak az orvosok