A szép borcégéreket divatba hozó pályázatot a Hybridart Management még augusztusban írta ki a Forum Hungaricum Nonprofit Kft.-vel és a Design Terminállal közösen. A pályáztatók munkáját a Central European Wine Institute munkatársa, Toronyi Zsuzsa segítette. Az első körben beérkezett 225 mű közül egy szakmai grémium – Ács Zoltán, a Design Terminál kreatív igazgatója, Auth Attila és Lelkes László, tervezőgrafikusok, a Magyar Képzőművészeti Egyetem (MKE) adjunktusai, Balla Dóra tervezőgrafikus, a MOME egyetemi adjunktusa, Benkő Zoltán gasztronómiai szakértő, Fabricius Gábor, a Hello Republic kreatív igazgatója, ifj. Figula Mihály borász, Ipacs Géza grafikus, Németh Ágnes, a VinCe Magazin főszerkesztője, Rókusfalvy Pál borász, az etyeki Kezes-lábos fesztivál szervezője, Tálos Attila, a Bortársaság tulajdonosa és ügyvezető igazgatója valamint Tiffán Zsolt – választotta ki azt a tíz grafikust, aki lehetőséget kapott, hogy egy-egy pincészet borának címkéjét megtervezze.
Az értékelésnél alapvető szempont volt grafikai minőség, a bor, mint termékkategória vizuális megértése, az ötlet és a címke vizuális világának eredetisége, a termék pozicionálása, illetve az, hogy mennyire sikerült a pályázóknak megragadni a bor lényegét. A hazai borvidékekről, különböző termőterületekről, különböző pincészeteket és borfajtákat választottak be a második fordulóba.
– A borászokkal való együttműködés egyúttal kiváló lehetőség a pályakezdő grafikusok bemutatkozására, szakmai portfóliójuk bővítésére, a borászok pedig ingyenesen használhatják az elkészült terveket, ami nem elhanyagolható tényező, tekintve, hogy egy bor arculatának megtervezése és kivitelezése kemény pénzeket kóstál. A program nem titkolt célja, hogy lehetőség szerint tovább folytatódjon az együttműködés – fogalmazott Erdélyi Szabolcs, a Hybridart vezetője. Szerinte bármennyit fejlődött is az elmúlt években a hazai borkultúra, bármennyire kezdik visszanyerni egykori renoméjukat a magyar borvidékek, külföldön még mindig csak egy szűk réteg ismeri a hazai, magas minőségű termékeket. Ebben, Szabolcs szerint, nem kis szerepe van a kidolgozott marketingstratégia hiányának. Sok esetben szerinte pedig a külcsín köszönő viszonyban sincs a beltartalommal.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!