Bódy Gábor és Zbigniew Rybczynski soha nem találkoztak egymással a mintegy másfél évtizeden át párhuzamosan futó pályájuk során – e találkozásra a két művész életművét egymás kontextusában bemutató nagyszabású kiállítás adott módot. A projekt Bódy és Rybczynski művészetét hozza össze: kettejük tevékenységének közös eleme az újító, kísérleti attitűd, a vizuális kutatás iránti elkötelezettség és a képek természetének eredeti megközelítése. A kiállítás alkalmából jelent meg a C³ gondozásában egy három nyelven feliratozott DVD-kiadvány, amely Bódy Gábor összes külföldön készített – eddig Magyarországon jórészt elérhetetlen – videoművét tartalmazza. A DVD-t október 25-én, az Uránia Filmszínházban mutatják be először Magyarországon. A Labor Galériában a Bódy-oeuvre miniatűr retrospektív bemutatásával találkozhatnak a látogatók október 26-ától, megismerhetik tablók, dokumentumok, helyben nézhető filmek és videók segítségével szinte a teljes kinematográfusi életművet.
A képek állása (Der Stand der Bilder, A State of images) című kiállítást Siegfried Zielinski (Universität der Künste, Berlin) kezdeményezésére korábban a berlini Akademie der Künste és a karlsruhei ZKM / Zentrum für Kunst und Medientechnologie kiállítótermeiben mutatták be. A budapesti rendezvénysorozat a projekt legfontosabb elemeit több helyszínen, számos intézmény összefogásának eredményeként mutatja be: lesz Bódy Gábor mini retrospektív a Labor Galériában, bemutatják a digitálisan felújított, háromrészes Psychét és a Bódy Gábor Videoművek DVD-kiadványt az Urániában, lesz Zbigniew Rybczynski-kiállítás a Vasarely Múzeumban és vetítés a Toldiban.
A Vasarely Múzeumban rendezett, pénteken nyíló kiállításon az Oscar-díjas lengyel filmrendező, képzőművész, kísérleti és animációs filmkészítő, Zbigniew Rybczynski rajzainak, projektterveinek és videoműveinek nagyobb együttesét mutatják be, amely egyúttal része a Nyílt Struktúrák Művészeti Egyesület (OSAS) illetve Maurer Dóra rendezésében megnyíló A véletlen mint stratégia című kiállításnak is. E projekt szándéka, hogy kimutassa a véletlen alkalmazásának számos lehetőségét korunk képzőművészetének konstruktív törekvéseiben. A véletlent tisztázó és alkalmazó aleatorikus művészet(ek) kiindulópontja – hasonlóan a XX. század természettudományos gondolkodásához – az a felismerés, hogy a véletlen a műalkotás lényegi része. A pénteki kiállításmegnyitót Zbigniew Rybczyński angol nyelvű tárlatvezetése követi, és már csütörtökön is vetítenek vele kapcsolatos filmet a Toldiban, a budapesti Lengyel Intézet szervezésében: Zbigniew Rybczynski filmjeit és videóit, valamint
Dorota Zglobicka dokumentumfilmjét a Rybczynski elképzelései szerint Wroclawban megvalósuló
vizuális technológiák stúdiójáról (Studio ideale).

Hiába Magyar Péter trükközése Ukrajnával, ezúttal Manfred Weber buktatta le