Mindenszentek napján, november 1-jén a Purcell Kórus és Orfeo Zenekar bérleti hangversenyének műsorán a két nagy barokk zeneszerző, Georg Friedrich Händel és Johann Sebastian Bach egy-egy olyan gyászzenéje szerepel, amelyek brit, illetve német uralkodók hitveseinek halála alkalmából íródtak. Händel műve, az angol Karolina királyné temetési himnusza és a Bach által Erős Ágost különváltan élő felesége elhunyta alkalmából komponált Gyászóda egyaránt a Purcell Kórus és Orfeo Zenekar előadásában szólalt meg először Magyarországon. A ma este fél nyolctól kezdődő előadáson a Művészetek Palotájában első alkalommal hangzik el együtt e két ritkán hallható, rendkívüli szépségekben bővelkedő remekmű, korabeli hangszereken, Vashegyi György vezényletével.
November 2-án tartja a MÁV Szimfonikusok Lukács Miklós-bérletének második hangversenyét: Kertesi Ingrid, Dobi-Kiss Veronika, Mukk József, Palerdi András, Korcsmáros András és a Budapesti Ifjúsági Kórus együtt állnak az Olasz Kultúrintézet színpadára és adják elő Wolfgang Amadeus Mozart Requiemjét. Az est első felében Joseph Haydn 44. e-moll szimfóniája csendül fel − e mű lassú tétele olyan mély szomorúságot fejez ki, hogy később a gyász előtagot kapta meg. Az este hétkor kezdődő koncertet Takács-Nagy Gábor, a MÁV Szimfonikusok állandó vendégkarmestere vezényli.
A latin gyászmise-szöveg – benne Celanói Tamás az utolsó ítélet látomását leíró versével, a Dies irae (A harag napja) kezdetű himnusszal – nemcsak Mozart, hanem Giuseppe Verdi muzsikájában is szárnyra kap. Verdi Requiemjét – a zeneirodalom másik legismertebb gyászmiséjét − barátja, az itáliai romantikus irodalom nagy alakja, Alessandro Manzoni halálára írta; nem fűződnek hozzá olyan költött legendák, mint Mozart művéhez. Verdi gyászmiséje november 4-én este fél nyolctól a Concerto Budapest hangversenyén hangzik el, szintén a Művészetek Palotájában, Roberto Abbado vezényletével. Az est közreműködője Karine Babajanian, Wiedemann Bernadett, Horváth István, Bretz Gábor és a Magyar Rádió Énekkara.