– Hogyan viszonyul a valóságshow-khoz?
– Gyakorlatilag sehogy. Az igazság az, hogy a valóságshow-k az elmaradottabb vidékek és szegényebb fiatalok tömegei számára adnak reményt és esélyt, mert elhihetik, hogy számukra is elérhető a népszerűség és gazdagság. De ez a pillanatnyi hírnév kimerül a filmben is látható hedonista, szórakoztató szerepben, a Big Brother pedig múló illúzió. Az álom leomlását akarta ábrázolni a rendező, amikor a film megmutatta a valóságshow kamerákon túli világát, ami nem olyan, mint amit az emberek elképzelnek. Ehhez az élményhez kellett, hogy az eredeti Big Brother házban forgathassunk, de a kereskedelmi tévécsatorna is érezte, hogy ingoványos talajra tévedtünk, ezért a rendezővel aláírattak egy szerződést, hogy nem esik negatív kijelentés a show-ra nézve. Így a rendező, Matteo Garrone csupán kiindulási pontként, impulzusként tekintett a valóságshow-ra, ami egyébként a filmben valóban megváltoztatja egy család életét, csak éppen teljesen más módon, mint amire számítottak.
– Nálunk a Big Brother már rég túljutott a csúcsán. Olaszországban még mindig akkora hatással van a társadalom egészére, hogy most készült róla film?
– Igen, sajnos nálunk ez még mindig így van. Bár az elmúlt években csökkent a népszerűsége, továbbra is nagy dolog bekerülni és megnyerni.
– Azt mondta, hogy a Realityben a valóságshow megváltoztatja egy család életét, csak éppen teljesen más módon, mint amire számítottak. Nekem az volt az érzésem, hogy – miközben mindent elveszít – az élet valós értékeit kezdi el meglátni és megérteni a főhős.
– Bizonyos értelemben a show-műsor végzetszerű a család számára, hiszen a férfi minden értéküket elajándékozza, elvesztik szinte mindenüket. Kétségtelen tény ugyanakkor, hogy elkezdi felfedezni a materiális világon túli értékeket is, de számomra például az utolsó jelenet azt az üzenetet hordozza, hogy az álom folytatódik, nincs tehát valós szembesülés az illúzióval, s nem is számol le vele a főhős.
– A főszereplőt alakító Aniello Arena a valósban börtönbüntetését tölti. Milyen volt vele így együtt dolgozni?
– Aniello 18 éves kora óta börtönben van, bent Armando Punzo színházrendezővel dolgozott már együtt, akinek a keze alatt jó színésszé vált. Számomra is meglepő volt, hogy szinte első pillanattól kezdve tökéletes volt. Számomra mindig is színész volt és marad, nem pedig bűnöző. Pedig ez a tény minden pillanatban körülvett minket, hiszen Aniello minden forgatási nap végén visszament a börtönbe, s bent kellett aludnia, majd reggel újra visszatért a forgatási helyszínre. A rendező Matteo Garrone hitt Anielloban. Garrone édesapja színházi kritikus, ő hívta fel a figyelmet rá, akivel már az előző filmjében, a Gomorrában is szeretett volna együtt dolgozni, de azt a bíróság elutasította – feltehetőleg, mert bűnözőt alakított volna. A cannes-i világpremierre pedig így sem engedélyezték eltávozását. Aniello ezzel együtt reménykedik abban, hogy további filmekben is szerepelhet.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!