Győr mellett egy ártéri birodalomban él Eszter három kislányával és képzőművész férjével. Végtelen harmónia, összhang és nyugalom sugárzik róluk. A család mindenek előtt: minden mozdulatuk ezt tükrözi. Eszter talán bele sem vágott volna saját márkájának létrehozásába és kiépítésébe, ha nem lett volna mellette férje és három gyermeke. A fiatal, életvidám anyuka életében ugyan gyermekkora óta fontos szerepet töltött be az alkotás, mégis csak felnőttként, harmadik kislánya születése után adta oda magát neki teljesen. Pedig Eszter már első zsebpénzét is a saját maga készített ékszerekből szerezte. Ebből vette meg első varrógépét, azt, amin ma is varrja a babáit.
– Hogy közgazdász lettem, talán a véletlen műve. Nem ilyen pályára készültem, de már ezt sem bánom, remélem, kamatoztatni tudom ezt a tudást az Eszetrdában. Most már azt hiszem, nem volt véletlen az sem, hogy az első munkahelyként a textiliparban, egy olasz cégnél helyezkedtem el. A két nagyobbik lányom születése után doktoranduszként egyetemen oktattam, de miután megszületett a harmadik gyermekem, egyértelműen felszínre tört a vizuális önkifejezés vágya, amit évek óta elnyomtam magamban. Három és fél évvel ezelőtt belevágtam ebbe az izgalmas dologba, a napjaim nagy részében ötletelek és élvezem, hogy van valami, ahol a magam ura lehetek, annak minden felelősségével. A textil iránti vonzalom nagymamámnak és anyukámnak köszönhető: sok olyan tárgy vett körül gyermekkoromban, amiket ők varrtak. Kezük nyoma miatt mindegyik különösen fontos jelentéssel bírt. Azt hiszem, így felnőttként jobban is értékelem azokat a dolgokat, amiket ők adtak nekem. Az, hogy a rongybabák lettek ennek az egésznek a központi szereplői, talán annak volt köszönhető, hogy gyermekközpontú életet élünk – meséli Eszter, aki az Eszterda sikere ellenére is elsősorban anyának tartja magát, nem tervezőnek.
Eszter a családi házukban kialakított műhelyben tervezi és varrja meg a babáit, füzéreit, lakásdíszeit. Alapvetően új anyagokkal dolgozik, de sokszor megihletik a gyűjtögetett, régi textíliák, csipkék is. Nehezen dobál ki bármit, szereti viszontlátni a régi idők darabjait valamelyik új munkájában. Az Eszterda babák karakán vizuális jegyeket hordoznak magukban: fanyarok és harsányak egyszerre. Az autentikus formák, ábrázolásmódok hangulata árad belőlük, mindez Eszter számára ez egyet jelent az ösztönösséggel, őszinteséggel, a letisztultsággal és az egyszerűséggel.