„Niccolo Paganini a XIX. század egyik zenei sztárja, hegedűvirtuóza volt. A huszonnégy koncertetűdöt 1802 és 1817 között komponálta. Több zeneszerző-óriás, például Brahms, Liszt, Schumann is készített zongoraátiratokat Paganini műveire. A 24 Caprice-t a hegedűirodalom legnehezebb darabjai között tartják számon, mert mindegyik etűd más hangszeres képességet kíván. Fuvolán igen kevesen szólaltatták meg őket” – mondta el a távirati irodának Seres Dóra. Hozzátette: nagy technikai kihívást jelentett számára, hogy megpróbált a hegedűverzióhoz olyan közel maradni, amennyire csak a fuvola engedte.
A Junior Prima-díjas muzsikus korábban a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának első fuvolása volt, majd megpályázta ugyanezt a posztot a Fischer Ádám vezette Dán Királyi Rádió Kamarazenekaránál. A negyvenkét tagú kamarazenekar Európa egyik vezető együttese, a 2010-es Budapesti Tavaszi Fesztiválon hallhatta őket a magyar közönség. Akkor Seres Dóra a Bartók-kortárs dán zeneszerző, Nielsen fuvolaversenyét szólaltatta meg a Művészetek Palotájában.
A fuvolaművész első szólólemeze 2004-ben a Hungarotonnál jelent meg Flautissimo címmel, a felvételen Mali Emese zongoraművész volt a partnere. 2005-ben a cd alapján elnyerte a Gramofon Klasszikus Zenei Díjat.