Amerikai tömegfilmek dömpingje és Almodóvar a mozikban

A hét mozibemutatói zömében hollywoodi tömegfilmek, mellettük Pedro Almodóvar új vígjátéka és egy könnyed francia darab jelenti az európai ellensúlyt.

kgy
2013. 03. 28. 12:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A burok

Az Alkonyattal hirtelen a hollywoodi stúdiók lieblingjévé váló Stephenie Meyernek ezúttal egy szóló könyvét adaptálják vászonra, amelynek amerikai léptékkel (és műfaját tekintve) még a költségvetése is kifejezetten visszafogott (44 millió dollár). A burokból természetesen nem hiányozhat a tiniszerelem, története ezúttal a közeli jövőben játszódik, amikor is földönkívüliek az emberek elméjébe fészkelik be magukat. Mint mindig, természetesen akadnak ellenállók, s ez okozza majd az igazi bonyodalmat. A főszereplő Saoirse Ronant a Vágy és vezeklés óta folyamatosan szeretjük, a Komfortos mennyországgal és a Hanna – Gyilkos természettel pedig azt is bizonyította, hogy érdemes rá komolyan odafigyelni a későbbiekben – hiszen még mindig csak 18 éves. A rendező Andrew Niccol pedig még egy érv, hogy jobban odafigyeljünk A burokra. Niccol a Gattacával indult rendezőként, s miközben ő írta a Truman Show-t is, legutoljára a Lopott idő című tisztességesen összerakott sci-fit vitte sikerre Justin Timberlake-kel. Világpremier lesz A burok bemutatója, amelyre ácsingózhatnak a tinik mellett a Testrablók támadása és hozzá hasonló filmek kedvelői is.


Az óriásölő


Akinek a film kapcsán az Égig érő paszuly népmese jut eszébe, nem téved nagyot, Az óriásölő ugyanis eme analógia mentén szervezi történetét, beemelve az óriások földjével kapcsolatos folklórból továbbiakat is. A történet eleve Artúr király korában játszódik, amikor a paszulynövekedés után megnyílik az út az óriások földjéhez, pontosabban az óriásoknak lesz lehetőségül visszatérni a Földre. Velük kell felvenni a harcot Ewan McGregoréknak, miközben egy kis szerelmi szál is növeli a tétet. Bryan Singer a Közönséges bűnözők óta X-Men filmekkel és a Superman visszatérrel maradt Hollywood élvonalában, rá alapoztak a stúdióvezetők, amikor a több sebből vérző Az óriásölő projektet rábízták. Iszonyatos pénzbe került (majd 200 millióba), Amerikában bukott, így az egyéb piacokon kellene bizonyítania a befektetett összeg érdemességét. Trükkök és akciók mellett a Singerben bízók és a fantasztikus meséket szeretők adhatnak reményt Az óriásölőnek.


Tökéletes hang


Anna Kendrick kisasszony az Egek ura Oscar-jelölése óta üde színfoltja az amerikai színjátszásnak. Bár folyamatosan könnyedebb darabokban szerepel, éppen ő a bizonyítéka annak, hogy egyrészt van értelme a legszórakoztatóbb darabokban is minőségi teljesítményt nyújtani, másrészt ez lehetséges is. A Tökéletes hangban friss főiskolásként hirtelenjében egy énekverseny kellős közepén találja magát, s innentől kezdve ember nincs, aki azt gondolná, hogy nem lesznek sikeresek, a kérdés egy idő után az, hogy milyen újabb sláger hangzik el a vásznon. A Tökéletes hang könnyed tinivígjáték, amelyben a közelmúlt legismertebb zenéit nyújtják át csokorba szedve és új feldolgozásban. A tinik legnagyobb örömére.


A Csodacsapat


„Kell egy csapat” – mondta éppen negyven éve Minarik Ede a Régi idők focijában az azóta szállóigévé vált mondást, s a gondolat éppen annyira aktuális A Csodacsapat című filmben is, mint Sándor Pál kultikus mozijában. A Csodacsapat klasszikus francia vígjáték, sok humorral, amely történetesen a foci közegében játszódik, és ahol a labdarúgás az ürügy a néző szórakoztatására. A film kiégett focistái karrierjük csúcsán túl önértékelési és identitászavaroktól szenvednek, s ennek az érzésnek a leküzdéséhez kétségtelenül szükséges a levegőváltozás, a tenger friss illata, és némi napfény. A legkülönfélébb karakterű figurák egy kis sziget amatőr focicsapatához szegődnek, hogy szereplésüket néhány győzelemmel segítsék, s ezzel egyúttal pénzt biztosítsanak a kis település számára, hogy elkerüljék a helyi halfeldolgozó bezárását. Kutyaharapást szőrével, mondhatnánk, mivel a focisták éppen a foci és a közösségformálás révén vergődnek zöld ágra életükkel és karrierjükkel, pontosan úgy, ahogy azt már az első perctől szeretnénk.


Szeretők, utazók

Pedro Almodóvar a jelenlegi európai mozi legünnepeltebb alakja, azon kevesek közé tartozik, akiket még Hollywood is megsüvegel. Nyert már legjobb külföldi filmnek járó Oscart (Mindent anyámról) és forgatókönyvért is arany szobrocskát (Beszélj hozzá). A Volver, a Megtört ölelések és A bőr, amelyben élek pedig három egymás után készült mozi, amelyeknek kirobbanó sikere volt Európa-szerte a mozipénztáraknál. Hát, akik ezeket a filmeket szerették, most nagyot fognak nézni, mert Almodóvar hatvanon túl visszakanyarodott pályafutása első szakaszához, s egy irritálóan harsány filmet készített a másságról. A meglehetősen töredezett történet zömmel egy repülőn játszódik, annak meleg személyzetéről és a business class utasairól, az ő érzéseikről és vágyaikról. A nyíltan obszcén, az ízlésesség határát átlépő Szeretők, utazók viszont az elmúlt évek Almodóvar-filmjeit ismerők számára bizton soknak fog bizonyulni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.