A Medence Szalon és Concept Store egyszerre műhely, shop, alkotótér, galéria, közösségi tér. A Pipa utca 4. szám alatti kis helyiségben alig két hónap alatt indult be az élet. A kísérlet tehát – egyelőre – sikeresnek tűnik, az eladott termékek száma egyre nagyobb, a fazonok, modellek is sokasodnak, az emberek, vásárlók szinte otthon érezhetik magukat, s szemmel láthatóan páran otthon is érzik magukat. Eljött az idő tehát, hogy átlépjenek bizonyos eddig szilárdnak tűnő határokat, a művészeti élet olyan területei felé is nyissanak, ahol a „design” és az e köré szerveződő csoportok eddig még nem jártak. Ez pedig a képzőművészet.
Mondhatjuk: egy világban élünk mind, ugyanazt látjuk, és a magunk eszközeivel ugyanarra is referálunk − alkossunk, működjünk az élet bármely területén. A szociális körök, csoportok azonban annak ellenére még mindig elég zártak, hogy az elmúlt 20 évet a kommunista társadalomból történő nyitásként, egy új generáció korszakaként szokás interpretálni.
Egyáltalán nem vagyunk annyira nyitottak ugyanis, mint ahogy az papíron le van írva vagy amilyennek gondoljuk magunkat. Még mindig szorítanak bizonyos műfaji, tematikus határok. Így viszonylag ritka alkalom, amikor a képzőművészet, a design-iparművészet és a kézművesség egy cikkben szerepelhet. Amiatt talán, mert a képzőművészek, az iparművészek többnyire saját jól körülhatárolható szociális köreiken belül alkotnak, és még mindig elég ritka − bár korántsem egyedülálló –, ha képző- és iparművészek együtt gondolkodnak közös témákon.
A képzőművészek a galériákban, az iparművészek a céges világban próbálnak többnyire szerencsét próbálni, és mivel e kettő ritkán (mondhatjuk, alig) van átfedésben, a baráti körök és egy-két kósza ötlet kivételével nem alkotnak közös kulturális életteret. Ez igazából mindig is így volt: nem véletlenül folyik e két irány művészeinek képzése a város két felén, két külön egyetemen, ennek következményeként két, párhuzamos szubkultúrát építve fel.
Kerekes Gábor képzőművész (nem összetévesztendő a fotóművész Kerekes Gáborral), valamint kiállítótársa, Szentesi Csaba alapvetően máshogy viszonyul ahhoz, hogy mi számára a „talált tárgy”, vagy „talált kép” fogalma. A Medence Csoport iparművészei, designerei táskákat, használati tárgyakat készítenek lebontott molinókból − „talált képekből” − a céges világ lefutott reklámjainak elhasználódott vizuális elemeiből. Felhasználják ezeket, de alapvetően praktikus, dekoratív tárgyak formájában.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!