Sokági elátkozott projektnek tűnt a Z világháború, amely a neves színész-rendező Mel Brooks fiának, Max Brooksnak a regényéből készült. Jó sokáig, és a számos pótforgatás, többfilmnyi felvett anyag után az volt a szakma előzetes érzése, hogy nagy bukás készül a brutális, 200 millió dolláros büdzséből. Egyedül abban lehetett bízni, hogy kommersz fronton eddig nem volt rossz Pitt szimata, a rendező Marc Forster pedig eddig csak tehetségéről tett tanúbizonyságot, legyen szó közönségfilmről (A Quantum csendje) vagy szerzőibb darabokról (Szörnyek keringője, Papírsárkányok, Felforgatókönyv, Én, Pán Péter). A hosszú szülés után korrekt végeredmény született, Amerikában aratott a mozi, de világszerte sikeres lesz a Z világháború, amelyben az ENSZ-képviselő Pitt egyszemélyes hadseregként igyekszik az egész világon keresztülfutni a zombik elől, hogy megtalálja a zombulás ellenszerét. A horrorműfajban gyakran előforduló képtelenségeket, logikai furcsaságokat ellensúlyozza a számos akciójelenet, amelyek között kifejezetten emlékezetesek is vannak. A „semmiből” érkező siker az uborkaszezon egyik üde közönségfilmje, és mielőtt megszoknánk, máris számoljunk a folytatással, amit a friss sikert látva, a gyártó stúdió már be is jelentett.
A fényűzés, tét nélküli élet, a vég nélküli rivalda plasztikus ábrázolása a celebekkel telezsúfolt médiában fantasztikus hatást gyakorol világszerte a fiatal tévénézők millióira, és akik mindennél jobban vágyják azt a felszínes perclétet. Ilyen gondolkodású fiatalok alkották azt a csapatot is, akik a valóságban törtek be Paris Hilton és más sztárok luxuslakásaiba, és összesen 3 millió dollár értékben loptak el tőlük ruhákat, ékszereket, kiegészítőket. Ezt a sztorit találta meg Sofia Coppola a Vanity Fair egyik számában, és utóbb Lopom a sztárom címmel adaptálta vászonra. Hősei a filmben látványosan megszépültek a valós karakterek külsejéhez képest, ami nem is baj, mert így jobban illeszkednek az Ambi Pur Hollywood rózsaszín felhői közé, és érzékletesebb lehetőséget kínálnak a kritikára – legyen az akár a sztárvilág fals példaképalkotó mechanizmusa, az elferdült családi modellek és pedagógiai módszereik vagy egyszerűen a kallódó fiatalokat megnevelni, egyáltalán megismerni képtelen oktatási rendszer kritikája. A Lopom a sztárom végül mindegyik egy kicsit, de alapvetően egyik sem igazán. A főszereplő a tüneményes Emma Watson és a nagy felfedezés, Israel Broussard, akik sok jó pillanattal segítik át a filmet a nehézségeken.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!