– Fotósként már elismert volt, amikor átnyergelt a filmszakmára. Milyen tudást hozott celebek fotózásából a mozgóképiparba?
– Mindenekelőtt remélem, hogy a filmjeim reflektálnak a bronxi multikulturalizmusra, ahonnan az én gyökereim is erednek. Másrészt a filmezés lehetőséget teremtett számomra, hogy megértsem, közelebb kerüljek az emberekhez. Ehhez New York kiváló háttérül szolgált. Imádom a várost, tősgyökeres New York-i vagyok, hét filmet készítettem Hollywoodban, de sosem éreztem késztetést, hogy ott éljek. Olyan közösség él ott, ahol mindenki a szakmához tartozik, vagy szeretne odatartozni. Agyrém, még egy szupermarketben vagy a reptéren is odajönnek az emberhez, hogy van egy forgatókönyvem, nem olvasná el esetleg? És azt is megtapasztaltam, hogy ez a mentalitás a fesztiválokról ered, ahol tizenhat biztonsági meg hat személyi testőr vesz körül, lohol az ember nyomában, minden a rivaldáról, a reflektorfényről szól. Ez nem én vagyok, nekem erre nincs szükségem. Én olyan ember vagyok, aki szeret az utcán úgy sétálni, hogy ne ismerjék fel. Ez a hollywooditól különböző lélek az, amit előző foglalkozásomból, a fotózásból hoztam magammal. Ezért is maradtam ki a hetvenes évek nagy hollywoodi generációjából, abból a karrierlehetőségből, ami akkor kínálkozott. Egyébként sem vonzottak a nagy blockbusterek, amiket Hollywood elvárt, a filmjeim nem robbantottak kasszát, s a stúdióknak csak ez számított.
– Ön különutas filmkészítést folytatott pályafutása során az amerikai filmiparban, és munkáiban számos olyan szerzői elem megtalálható, amely elsősorban az európai filmekre jellemző. Mennyire tudatosan alkalmazta az európai formanyelvi újításokat?
– Ilyen értelemben nem beszélhetünk tudatosságról. Filmrendezőként is folytattam természetesen az európai és újhullámos filmek nézését, Fellini, Bergman és társai nyilvánvalóan nagyban hatottak munkásságomra, életemre, hiszen annyira különbözőek voltak, mint addig bármi. De ez a nagy generáció az újhullámok idején szerintem természetes hatás volt. Amikor a gondolkodás forradalmát éltük, arról beszéltünk, hogy mit lehet megtenni, mit nem. Ugyanakkor közben meg az olyan amerikai szórakoztató színészek, mint Mickey Rooney valóságos hőseim voltak.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!