Teljesen új arcot kapott a Zeneakadémia

Minden téren megújult a Zeneakadémia. Az épület és a struktúra mellett az arculatot is teljesen átszabták: világmárka épül az intézményből.

fib
2013. 09. 26. 9:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Zeneakadémia a programjait saját maga szervező koncertközponttá válik. Ilyen szervesülésre elvétve akad példa a nemzetközi zenei életben. A megújulás világmárkává teszi az intézményt, amely ezzel olyan híres zenei központok nyomába léphet, mint a New York-i Juilliard School, a helsinki Sibelius Akatemia, a londoni Barbican Centre, az amszterdami Concertgebouw vagy a brüsszeli Bozar. A nemzetközi koncertpiac játékszabályainak megfelelően így elengedhetetlennek tűnt az arculat megújítása. Az ez év februárjában összeállt kommunikációs csapatra várt a nem mindennapi feladat, egy világmárka arculatának felépítése.

A sokfordulós közbeszerzési pályázat előkészítésével párhuzamosan a médiaszektor különféle területeiről érkező szakemberekből álló gárda beleásta magát az intézmény történetébe, hogy a látványvilág megtervezéséhez a legautentikusabb elemeket felkutassa. A szerteágazó pályázati kiírásokkal elindított tenderek lezárultával megkezdődött a Zeneakadémia arculatának vizuális újrafogalmazása. A kommunikációs csoport a pályázatokon győztes Allison Advertising közreműködésével néhány hónap alatt megalkotta az intézmény vadonatúj virtuális megjelenési formáját a honlaptól kezdve a koncertmagazinon át az ajándékszatyrokig bezárólag.

A Liszt Ferenc téri épület építészeti öröksége, a századforduló budapesti szecessziója jelentette számukra a kiindulási alapot. Ám a végső cél a motívumoknál és az ikonográfiánál jóval összetettebb üzenet közvetítése volt. Megkísérelték összehangolni a zeneművészeti tradícióőrzést a koncertpiaci trenddiktálással, vagyis a hagyományt a kísérletező újításokkal. Értelmezésükben ezt jelenti a patina és progresszió.

Az intézmény új logója a zene szentélyének tartott Nagyterem mennyezeti babérjából font körkoszorú közepébe helyezett lant, valamint a legmodernebb betűtípussal szedett név harmonikus egysége. Az arany árnyalatait használó alaplogóban a hagyomány és a haladás egyszerre, egyazon súllyal jelenik meg. A végeredmény tehát egy, a külföldi közönség számára is azonnal azonosítható, markáns identitású jelrendszer lett.

Ez a koherens és konzekvens rendszerbe foglalt új vizuális identitás a kiadványok terén is megjelenik. A portfólió alappillére a koncertmagazin. A társművészeteknek is helyet biztosító kiadvány a részletes koncertismertetések mellett interjúkat, portrékat és a hazai kulturális sajtóból kihalt tárcaesszéket közöl. A prémiummagazinnal szemben az újrahasznosított papírra nyomtatott havi műsornaptár csak a praktikus információkat tartalmazza. A Zeneakadémia egyestés koncertismertetői egyedi színt hoznak a koncertéletbe. A zsebkönyvszerű kiadványok illusztrációkkal és vélemény műfajú esszékkel avatják be a közönséget az élőzene misztériumába.

A megújulás egész világ számára elérhető virtuális nyoma a Zeneakadémia új honlapja. Az október elejétől elérhető teljesen megváltozott oldal kreatív és egyben funkcionális kialakítása a koncertközpont és az egyetem igényeit is szem előtt tartja. Kiemelt feladat volt a táblagépes és mobilhasználatra egyaránt alkalmas felhasználói felület megvalósítása, ennek köszönhetően az oldal minden eszközről elérhetővé válik majd. Újdonságai közé tartozik a színkód, amely a különféle műfajokat színekkel választja el egymástól, egyértelművé téve a programokat a közönség számára: a komolyzene ciánkék, az opera arany, a dzsessz vörös, az egyetemi események mélykék, a népzene sárga, a jövő generációjának programjai zöld színben pompáznak a honlap műsorában. Ez a színkód jelenik meg természetesen a zeneakadémiai plakátokon is.

A Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató nevével fémjelzett stratégia célja, hogy kiszabadítsa a Zeneakadémiát és az általa képviselt sokszínű és gazdag zenei világot az elitkultúra elefántcsonttornyából. 2014 második felében tíz professzionális hd-kamerával felszerelt stúdió kezdi meg a működését az intézményben. A kommunikációs igazgató célja, hogy a Zeneakadémia a mozgóképes tartalom előállítását tekintve is világmárkává lépjen elő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.