A Zeneakadémia a programjait saját maga szervező koncertközponttá válik. Ilyen szervesülésre elvétve akad példa a nemzetközi zenei életben. A megújulás világmárkává teszi az intézményt, amely ezzel olyan híres zenei központok nyomába léphet, mint a New York-i Juilliard School, a helsinki Sibelius Akatemia, a londoni Barbican Centre, az amszterdami Concertgebouw vagy a brüsszeli Bozar. A nemzetközi koncertpiac játékszabályainak megfelelően így elengedhetetlennek tűnt az arculat megújítása. Az ez év februárjában összeállt kommunikációs csapatra várt a nem mindennapi feladat, egy világmárka arculatának felépítése.
A sokfordulós közbeszerzési pályázat előkészítésével párhuzamosan a médiaszektor különféle területeiről érkező szakemberekből álló gárda beleásta magát az intézmény történetébe, hogy a látványvilág megtervezéséhez a legautentikusabb elemeket felkutassa. A szerteágazó pályázati kiírásokkal elindított tenderek lezárultával megkezdődött a Zeneakadémia arculatának vizuális újrafogalmazása. A kommunikációs csoport a pályázatokon győztes Allison Advertising közreműködésével néhány hónap alatt megalkotta az intézmény vadonatúj virtuális megjelenési formáját a honlaptól kezdve a koncertmagazinon át az ajándékszatyrokig bezárólag.
A Liszt Ferenc téri épület építészeti öröksége, a századforduló budapesti szecessziója jelentette számukra a kiindulási alapot. Ám a végső cél a motívumoknál és az ikonográfiánál jóval összetettebb üzenet közvetítése volt. Megkísérelték összehangolni a zeneművészeti tradícióőrzést a koncertpiaci trenddiktálással, vagyis a hagyományt a kísérletező újításokkal. Értelmezésükben ezt jelenti a patina és progresszió.
Az intézmény új logója a zene szentélyének tartott Nagyterem mennyezeti babérjából font körkoszorú közepébe helyezett lant, valamint a legmodernebb betűtípussal szedett név harmonikus egysége. Az arany árnyalatait használó alaplogóban a hagyomány és a haladás egyszerre, egyazon súllyal jelenik meg. A végeredmény tehát egy, a külföldi közönség számára is azonnal azonosítható, markáns identitású jelrendszer lett.
Ez a koherens és konzekvens rendszerbe foglalt új vizuális identitás a kiadványok terén is megjelenik. A portfólió alappillére a koncertmagazin. A társművészeteknek is helyet biztosító kiadvány a részletes koncertismertetések mellett interjúkat, portrékat és a hazai kulturális sajtóból kihalt tárcaesszéket közöl. A prémiummagazinnal szemben az újrahasznosított papírra nyomtatott havi műsornaptár csak a praktikus információkat tartalmazza. A Zeneakadémia egyestés koncertismertetői egyedi színt hoznak a koncertéletbe. A zsebkönyvszerű kiadványok illusztrációkkal és vélemény műfajú esszékkel avatják be a közönséget az élőzene misztériumába.
A megújulás egész világ számára elérhető virtuális nyoma a Zeneakadémia új honlapja. Az október elejétől elérhető teljesen megváltozott oldal kreatív és egyben funkcionális kialakítása a koncertközpont és az egyetem igényeit is szem előtt tartja. Kiemelt feladat volt a táblagépes és mobilhasználatra egyaránt alkalmas felhasználói felület megvalósítása, ennek köszönhetően az oldal minden eszközről elérhetővé válik majd. Újdonságai közé tartozik a színkód, amely a különféle műfajokat színekkel választja el egymástól, egyértelművé téve a programokat a közönség számára: a komolyzene ciánkék, az opera arany, a dzsessz vörös, az egyetemi események mélykék, a népzene sárga, a jövő generációjának programjai zöld színben pompáznak a honlap műsorában. Ez a színkód jelenik meg természetesen a zeneakadémiai plakátokon is.
A Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató nevével fémjelzett stratégia célja, hogy kiszabadítsa a Zeneakadémiát és az általa képviselt sokszínű és gazdag zenei világot az elitkultúra elefántcsonttornyából. 2014 második felében tíz professzionális hd-kamerával felszerelt stúdió kezdi meg a működését az intézményben. A kommunikációs igazgató célja, hogy a Zeneakadémia a mozgóképes tartalom előállítását tekintve is világmárkává lépjen elő.