Peresztegi Ágnes csütörtök este elmondta, a Mravik László által szerkesztett Sacco di Budapest című, a témában alapműnek számító kiadványban szerepel a Constable-festmény, így 1998 óta bárkinek feltűnhetett volna, hogy a Tate Galériában lévő mű azonos azzal, amely a Hatvany-gyűjteményben volt. Ez azonban csak 2011-ben történt meg, amikor egy művészettörténész összevetette az eltűnt képek listáját több angliai múzeum gyűjteményével, és észrevette, hogy a festmény a Tate kiállításán függ a falon. Ez azért is meglepő, mert a Sacco di Budapest szinte minden fontosabb múzeumnak megvan Európában, így a Tate Galériának is – mutatott rá Peresztegi Ágnes.
A kép történetét firtató kérdésre azt válaszolta, nem lehet tudni, hogy a festmény miként került ki a gyűjteményből, és azt sem, hogyan jutott Angliába az 1960-as évekre, de az biztos, hogy 1944-ben, a zsidóüldözés alatt tűnt el a gyűjteményből.
Az örökösök külföldön élnek, a képpel kapcsolatos terveik még nem ismertek. „Egyelőre annak örülnek, hogy a közeljövőben átvehetik a festményt” – tette hozzá Peresztegi Ágnes. Egyúttal emlékeztetett arra, hogy az egykori rangos gyűjteményből számos további kép, műtárgy sorsa ismeretlen, vagy ismert ugyan, de például Oroszországban vannak, ahonnan egyelőre nem sikerült visszakapni őket.