A 130 millió dolláros produkció a Bibliából ismert történetet meséli el az emberről, akit Isten arra választott ki, hogy a történelem legnagyobb mentőakcióját hajtsa végre, mielőtt az özönvíz mindent elpusztítana a Földön. Ám a Russell Crowe főszereplésével készült filmet még be sem mutatták Észak-Amerikában, máris hatalmas viták szökőárja borította el. Keresztény csoportok a bibliai történet laza kezelése miatt ágálnak, egy sor iszlám világbeli országban pedig már be is tiltották a produkciót. A Paramount filmstúdió azonban a marketingkampányhoz több egyházi csoport vezetőjének támogató nyilatkozatát is megszerezte.
Russell Crowe a The Daily Telegraphban arról beszélt: készültek a viharos fogadtatásra. „Ezt a történetet minden vallási szöveg tartalmazza. Noé a Koránban is szerepel. A világ nem vallásos lakossága is ismeri az özönvízmondát. Őszintén szólva, mivel a muzulmán vallásban tiltott a Próféta ábrázolása, nem ért váratlanul, hogy néhány iszlám országban betiltották a filmet” – mondta az Oscar-díjas ausztrál színész.
Crowe ugyanakkor hozzáfűzte, hogy a film elsősorban a vallásos hitről szól, arról, hogy „hisz-e az ember, vagy nem”.
A speciális effektusokkal rendkívül látványossá varázsolt moziban Anthony Hopkins Metúselah, a Harry Potter-sztár Emma Watson pedig Noé egyik menyének, Ilának szerepében jelenik meg.
A Fekete hattyúért Oscar-jelöléssel jutalmazott, magát ateistának valló Aronofsky „a valaha készült legkevésbé bibliai bibliai filmnek” nevezte alkotását. Egy premier előtti filmismertetés szerint Isten nevét ki sem mondják a filmben.
A Paramount filmstúdió szokatlan módon „magyarázó üzenettel” egészítette ki a fim marketingcsomagját. Ebben óvatosan úgy fogalmaznak, hogy miközben a munkát Noé története ihlette, a rendező élt a művészi szabadsággal. Egyúttal hangsúlyozták: úgy vélik, hogy a film hű maradt az eredeti történet lényegéhez, értékeihez és egészéhez.
A stúdió által szorgalmazott előzetes tesztvetítések során akadtak, akik kifogásolták, hogy Aronofsky nem ragaszkodott eléggé az Ótestamentum szövegéhez, és Noét a környezetvédelem kereszteslovagjaként ábrázolja, hogy az apokalipszis világi ökológiai üzenetét tolmácsolja. Aronofsky nem rendelkezett a végső vágás jogával, így kénytelen volt kompromisszumot kötni a stúdióval, és a végső változathoz végrehajtotta a kívánt módosításokat.
A rendező nem is tagadta, hogy nem fehér szakállú megmentőként lebegett a szeme előtt Noé alakja: változtatni akart a Noéról kialakult képen. „Az első dolog volt, amit Russellnek megígértem: nem filmezlek egy lakóhajón két zsiráffal a hátad mögött” – idézte fel hozzáfűzve, hogy „Russell Crowe szuperhősként jelenik meg, olyan férfiként, aki egy hihetetlenül nehéz feladat előtt áll és felül kell kerekednie”.