Mozgalmas évet zárt a Dorothy, amelynek megkoronázásaképpen a minap megjelent a banda első nagylemeze, a Fejjel lefelé. Legutóbbi találkozásunk óta a zenekar körül igencsak felpörögtek az események, a beszélgetésre is egy élő tévéfelvételről érkeztek. A lányok – Dodo (Gere Dorottya – ének, basszus), Brigi (Blahó Brigitta – gitár) és Klo (Kovács Klaudia – dob) – első, teljes éjszakás albumából egyébként a fellépéseikről megszokott dinamikus, elemi erejű rock’n’roll érzés sugárzik. Persze a jó értelemben vett egyszerű, karcos, fesztiválos-toporzékolós, „nesze nektek” hangzás a korongon letisztult formában köszön vissza.
A korábban felvett és az internetre is felkerülő négy nótájuk (Fejjel lefelé, Szívparancsolat, EPU (Egy pofon után) és Csajok, Pasik, Rock&Roll) mellé újabb öt, hangulatában hasonló dal érkezett még, illetve egy feldolgozás. A nyáron hallható – például a Tankcsapda Magzat a méhben számát nőként előadva, elénekelve igencsak pikánsnak számító – feldolgozásaik után külön kíváncsi voltam, miért pont az Ezt egy életen át kell játszani című Presser Gábor–Sztevanovity Dusán darab került fel végül az albumra. A lányok szerint azért erre esett a választásuk, mert a szövegvilága közel áll hozzájuk, és még ha valaki nem szereti a rockzenét, akkor is ismeri ezt a dalt.
A teljes anyagot mintegy tíz nap alatt vették fel a törökbálinti SuperSize Recording stúdiójában: öt nap volt a zenei alapokra, és ugyancsak öt nap az énekre. A lányok közösen szállítják a témákat, ha valaki, mondjuk, megálmodik éjjel valamit, akkor sebtében viszi is az első próbára. „Volt olyan, hogy már egy teljes számmal érkeztünk meg” – mondta Klo. A szövegírásra a legvégén kerül sor, mikor már sejtik, milyen hangulatú dalról is lesz szó. A témákat is közösen csiszolják össze, majd ha ez megvan, összepróbálják a ritmussal, ezt követően stilizálják a szöveget, a munkában pedig nem maradnak egyedül, van, aki ebben is szívesen segít nekik.
A csajok amúgy már jól bírják a kiképzést. Beleszoktak a folyamatos terhelésbe, az ének felvételének utolsó napján is a stúdióból mentek fellépni. Igaz – mint mondják – egyelőre még nincs nap mint nap, vagy minden másnap koncert, általában heti egy bulit nyomnak le, nyár végén azonban előfordult egy három fellépéssel tarkított hetük is, ami kellemesen húzós volt. A kezdeti lámpaláz is átalakult fellépés előtti jóleső drukká, ami az első szám után átlép egyfajta színpadi nyugalomba. Persze előfordultak vicces szituációk, amikor gyorsan kellett reagálni. „Volt olyan fesztivál, ahol kihúzódott a gitáromból a kábel, meg olyan fellépés is, amikor a szám feléig nem lehetett belőlem hallani semmit, mert valami miatt a vezeték nélküli adó nem vette a jelemet” – mesélte Brigi. Dodo szerint azonban a közönség mindig jól reagálta le az ilyen helyzeteket, és külön üdvrivalgás volt, amikor végül újra berobbant a gitár.