A 2005-ben Lovasi András, Leskovics Gábor (Pál Utcai Fiúk), valamint az ős-kispálos Bräutigam Gábor és Ózdi Rezső által megalakított Kiscsillag kiutat jelentett Lovasi számára a Kispál és a Borz lassú kifulladásából. A Borz az egykori lendületes, alternatív klubzenekarból egyre lassabban alkotó intézménnyé vált, és a sokak által körülrajongott Lovasi-stílus már magának az énekes-basszusgitárosnak is a terhére vált.
Az időközben Bräutigam helyére érkező Mihalik Ábel dobossal felálló Kiscsillag az első időszakban szinte a Kispál és a Borz antitézise volt: az új zenésztársaktól szerzett új impulzusokkal, kőegyszerű szerkezetű dalokra írt, szintén szándékoltan egyszerű szövegekkel akart új, friss lendületet venni a negyven fölé érkező Lovasi. Ahogy a Kispál és a Borz története (talán csak egy időre) véget ért, úgy vált egyre inkább komolyabban veendő zenei műhellyé az addig hangsúlyosan hobbizenekar Kiscsillag.
A banda első három lemezének dalai még bőven a Kispál és a Borz létezése idején születtek, majd eltelt egy pár év a mostani új lemezig. Ezért is vált érdekessé, vajon mihez kezd Lovasi zenésztársaival a minden eddiginél szabadabb pálya lehetőségével. Lehet, hogy a zenekar tagjai tiltakoznának, de akár azt is állíthatjuk: a Kiscsillag lett az új Kispál és a Borz.
A Szeles egy összetett, jól átgondolt, zenei és szövegbéli finomságokra is odafigyelő, művészi lemez – művészibb és kifinomultabb, mint az eddigi Kiscsillag-albumok. Lovasiék ugyanakkor sem az egyedi Kispál-dallamvilágot, sem az eddigi Kiscsillag-hangzást nem erőltették az új lemezen. Épp ellenkezőleg, nyugatos, angolszász indie hangzásvilág és Lovasi szokatlanul bátor, nagyobb ívű éneklése jellemzik a Szelest. A lemez producere Tövisházi Ambrus, a mai friss és érdekes, alternatívabb magyar popzene egyik központi figurája volt, nem véletlen hát a megújult Kiscsillag-világ. Mivel a Szeles dalainak egy része eredetileg Lovasi tervezett szólólemezére készült, ez magyarázza az intimebb, lassabb, halkabb és önmagukba forduló dalok túltengését a lemezen.