Az előadás első részében Az asszony beleszól című egyfelvonásost láthatjuk. Imre (Egri Bálint alakításában), egy fiatal bulvárújságíró a múlt század harmincas éveiben. Fiatal házasként, feleségének, Ilonkának (Sztarenki Dóra) számol be kalandjairól és arról, hogyan próbál boldogulni a válság idején. A szünet után látható Rab oroszlán szintén kétszereplős darab. Rendezője, Koltai Róbert bölcs humorral játssza el az idősödő férj szerepét, amelyet Móricz magáról mintázott. Egzaltált, intelligens, az őrület határáig féltékeny feleségét Gubás Gabi alakítja, aki ezúttal nem szépségével, hanem indulatokkal és érzelmekkel teli színészi játékával tűnik fel.
A regényeket színpadra átdolgozó B. Török Fruzsinát arról kérdeztük, miért fordult Móricz Zsigmond felé, mitől aktuálisak a múlt század közepén született művek. – Túlzás nélkül életem egyik fordulópontját jelentette, amikor Nagy Gábor irodalomtörténész ajánlására először kezembe vettem Móricz titkos naplójának első kötetét – mesélte B. Török Fruzsina. – Majd hetven éven át csak az irodalomtörténészek tudták, hogy létezik ez a napló a Petőfi Irodalmi Múzeumban, mivel a család korábban nem járult hozzá a közzétételéhez. Rám még egyetlen könyv sem gyakorolt ekkora hatást. Móricz megrázó őszinteséggel vall házassági pokláról, olyan arcpirító részletességgel beszél az érzelmi, fizikai, testi megrázkódtatásokról, ami páratlan még a napló műfajban is.
Életének azt az időszakát írja le, amikor beleszeretett Simonyi Mária színésznőbe, és ezt követően nagyjából egy év múlva felesége, Holics Janka öngyilkos lett. Maga fogalmaz így 1934-es naplóbejegyzésében: „Az asszonykérdés pedig Janka-probléma. Íme, kilenc éve meghalt, és nincs több asszonyesetem. Soha más nő nem érdekelte »elszánt poéta ceruzámat«, csak a vele való élethalálharc. Ő levonta a konzekvenciákat: én tovább vívódtam vele. Ő tett íróvá, s ő tart ma is.”
A dramaturg szerint Móricz kivételes írói nagyságát az is mutatja, hogy még ebben a magáncélra készített naplóban is kíméletlenül őszinte önmagával szemben is. A naplóból kikerekedő kegyetlen történetből kiviláglik a férfi és a nő igazsága is. Mindkettejüknek igaza van, csakhogy nincs közös nevező. Ezt a kettősséget igyekezett megmutatni a naplóból készített Napló-szilánkok című monodráma. Az előadást rendezője, Koltai Róbert a múlt héten nyolcvanadik alkalommal adta elő a Thália Színházban.