A tévés díjakat minden évben hat hónappal a filmfesztivál előtt osztják ki, az idei díjátadót csütörtökön tartják, ahol kitüntetik a „CSI: Helyszínelők” című amerikai sorozat executive producerét is. Cseke Eszter és S. Takács András munkáját „Oknyomozó újságírás, hírdokumentumfilm” kategóriában jutalmazta Arany Medállal a zsűri. A chicagói versenyen korábban olyan társaságok műsorait díjazták, mint a BBC, a PBS vagy az ABC.
Az On The Spot gázai filmje nemcsak a chicagói televíziós díjat hozza el az Egyesült Államokból: múlt héten megnyerte az Amerikai Dokumentumfilm Fesztivált is „Legjobb külföldi rövidfilm” kategóriában. A kaliforniai filmszemlén leginkább amerikai, kanadai és nyugat-európai filmek versenyeztek, a mezőnyben az On The Spot volt az egyetlen magyar program, amelyről nemrég kritikát közölt a Financial Times is, zsigerinek, szívszorítónak és lenyűgözőnek nevezve a dokumentarista páros munkáját.
A fesztiválon többszörös Oscar-díjas rendezők alkotásai mellett mutatták be Cseke és S. Takács filmjét: itt debütált a háromszoros Oscar-díjas Oliver Stone történelmi dokumentumfilm-sorozatának két új epizódja, de versenyben volt az idei Oscar-díjas dokumentumfilm is, a „The Lady in Number 6” (A hölgy a 6-osban).
A magyar nézők szerda este 21.10-kor láthatják az M1-en az On The Spot legújabb filmjét, a Diktátorok gyermekei széria 6. epizódját, benne egy exkluzív interjúval a burmai ellenállás Nobel-békedíjas vezetőjével, Ang Szan Szu Csível a diktatúra természetéről. Az esti adásban szerepel Fidel Castro lánya, Idi Amin Dada fia, Augusto Pinochet lánya és Bettina Göring is.
„Ritkán látni az ördögi részleteket a Közel-Kelet különböző konfliktusairól szóló tudósítások özönében, amelyek szinte nap mint nap a közönyig hajszolják a nézőt” – fogalmazott Peter Aspden, a Life&Arts rovat állandó szerzője, aki szerint ezzel szemben a magyar filmesek kamerái „egyetlen szívverést sem mulasztanak el”. A Financial Times újságírója hozzátette, hogy a magyar sorozat „negyven, hasonlóképpen lenyűgöző filmből áll a világ minden tájáról. Az ilyen, szemtanú típusú dokumentumfilm ötlete aligha új, de eddig ritkán jutott el erre a szintre. Takács és Cseke a történés sűrűjébe merítik kameráikat, olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek többnyire elfojtva maradnak.”