– Ezt a darabot emlékezetes sikerrel mutatták be annak idején Kútvölgyi Erzsébettel és Hernádi Judittal a főszerepben. Azóta eltelt negyed évszázad, rengeteget változott a világ, a sanzon szinte fényévnyi távolságra került a mai daloktól, a közönség azonban estéről estére együtt sír, együtt nevet a szereplőkkel. A folyamatos telt házak is azt bizonyítják, hogy az emberek lelkében talán mégsem alakult át minden?
Botos Éva: Nemrég mesélte egy anyuka, hogy elcibálta tizenkilenc éves lányát az előadásra. A tinédzser erősen ellenállt épp amiatt, mert nem tudta, mit kezdjen ezzel a zenével. Végül mégis megnézte a darabot, és azóta csak ilyen dalokat hallgat. Örök energiákat sugároznak, sosem lesznek idejétmúltak, elvarázsolnak, akárhol és akármikor hallgatjuk őket.
Nagy-Kálózy Eszter: Szerintem ha valaki meghallgat egy Édith Piaf-számot, kíváncsi lesz a többire is.
B. É.: A két főszereplő szintén maradandó ikon, ám teljesen különböznek egymástól. Édith Piaf a kis párizsi „veréb”, aki tanulatlan, az utcalányok között nőtt fel, Marlene Dietrich pedig az arisztokratikus német katonafamília hűvös szépségű, művelt nagypolgári lánya.
N.-K. E.: Dietrich sem olyan hűvös ám, mint amilyennek elsőre látszik, de tény, hogy folyamatosan figyelt arra, milyen képet mutasson magáról a közönség előtt. Piafban semmiféle kimódoltság nem volt. A darabban el is mondja neki Marlene: »te úgy vagy jó, ahogy vagy«. Dietrich alakjának megformálásánál sokat gondolkodtam, mik azok a gesztusok, eszközök, amelyekkel érzékeltetni tudom a hűvös, kimódolt külsőségek mögött rejlő érzékeny embert.
– Sok régi felvételt néztek, hallgattak a felkészülés során?
N.-K. E.: Van egy dvd-m Dietrich utolsó koncertjéről. Jóval elmúlt hetvenéves, mégis sugárzik róla a nőiesség és a művészet. Úgy éreztem, hogy tudatosan kitalálta minden mozdulatát, megalkotta saját magát, mégis képtelen voltam levenni róla a szemem.
B. É.: Ezt a felvételt én tizenhárom éves koromban láttam először. Máig emlékszem egy mozdulatára, úgy éreztem, hogy az a gesztus maga a nőiesség. A próbafolyamat előtt szándékosan nem néztem meg egyetlen régi felvételt sem Piafról, sem Dietrichről, de minden, ami miatt Piaf szerepének nekiálltam, ott volt az emlékeimben, hiszen az évek során rengeteget néztem, hallgattam a magam gyönyörűségére.