Rangos amerikai dizájníjat kapott a MúzeumCafé könyvsorozat első darabja. Az elmúlt évben megjelent Múzeum – A tanuló-ház című György Péter-könyv a kreatívszakma egyik legrangosabb versenyén, az Amerikai Egyesült Államokban 1921 óta megrendezett Art Directors Club Awardon nyert rangos elismerést. Az Ezüstkocka díjjal jutalmazott, a Lead82 alkotóközösség által készített könyvtervet különleges betűkollekció és papírok, karakteres élfestés, valamint dobozszerű megjelenés jellemzi. Az Art Directors Club 93. alkalommal meghirdetett pályázatának dizájnkategóriás díjait az Art Baselnek is otthont adó miami Bass Művészeti Múzeumban adták át. Valamennyi kategória díjazott munkái világkörüli turnéra indulnak, a kiállítássorozat főbb állomásai Sao Paulo, Wiesbaden és Peking lesz.
Az Art Directors Club vezető-alapítója, a San Franciscó-i születésű Louis Pedlar a húszas évek elején azt tűzte ki céljául, hogy a reklám a képzőművészettel egyenrangúvá váljon, azonos elbírálás alá essen, és azonos minőségi elvárásoknak kelljen megfelelnie. „A művészi kiválóság elengedhetetlen feltétele a sikeres reklámnak” – deklarálták alapelvüket az első kiállítást szervezők. Az 1966-ban nemzetközivé bővült nonprofit szervezet 1921 óta minden évben megrendezi a versenyt, amelynek tematikája időközben jelentősen kiszélesedett: ma különböző kategóriákban, így dizájn, illusztráció, fotó, reklám, interaktív média és mozgókép területén várják a pályaműveket.
A legjobbak közé választott és Ezüstkockával díjazott Lead82 elnevezés Salát Zalán Péter művészeti vezetőt, Lencsés-Tóth Dávid, Németh L. Dániel és Suszter Viktor tervezőgrafikusokat, Kovalik Máté képszerkesztőt és Patai Zsuzsanna asszisztenst takarja. Nem először díjazták őket ezen a versenyen: a Szépművészeti Múzeumnak tervezett, A fotóművészet születése – A piktorializmustól a modern fotográfiáig (1889−1929) című kiállítási katalógusuk egy évvel ezelőtt már elhozta a dizájnkategória Bronzkockáját.
Az idei zsűrizést a neves New York-i könyvdizájner, Chip Kidd vezette, a beadványok elbírálásában pedig mások mellett Joseph Hutchinson, a Rolling Stone magazin művészeti vezetője és az Apple egyik kreatívigazgatója, Hector Muelas segítette. Az ezüstérmesek közé beválogatták többek között a New York Times Magazine-t, Anish Kapoor szobrászművésznek a londoni Brighten the Corners által tervezett könyvét, a további díjazottak között pedig olyan neves tervezőcégek szerepelnek, mint a Pentagram amerikai dizájnműhely és a legendás Benetton-kampányokat tervező olasz Fabrica kommunikációs kutatóközpont.