– Meg tudod mondani, hány hang van a zongorán?
– Nyolcvannyolc.
– Gondolom, ötvennél biztosan többet tudsz leütni. Azért vagyok erre kíváncsi, mert a jubileumi koncerted pont 50 hangról szól.
– Hogyne, ha két kézzel és alsó karral a billentyűkre könyökölök, akkor mindenképpen. A koncert címe pedig az életkoromra utal.
– Az ötvenből közel harmincat töltöttél a zenei pályán. Hogyan kezdődött?
– A véletlennek köszönhetően, a családomból ugyanis senki sem foglalkozott zenével. Az óvodából egyenesen a zenei általános iskolában kötöttem ki, ahol másodikosként rögtön hangszert is kellett választanom. Ottani zongoratanárom javaslatára döntöttem a billentyűs hangszer mellett; szüleimet ezzel komoly anyagi megpróbáltatások elé állítva, hiszen a pianínó már akkor sem volt olcsó mulatság. Később, középiskolás koromban felmerült a konzervatórium lehetősége, de sem ez, sem a komolyzene nem vonzott.
– Első komoly megméretésed a Viki és a Flört zenekarhoz kötődik. Milyen emlékekkel tértetek haza Cannes-ból?
– Már azt is egyfajta győzelemként éltük meg, hogy kijutottunk a MIDEM fesztiválra, hiszen vasfüggöny mögötti zenekarként meglehetősen szűk mozgástérrel rendelkeztünk. A nemzetközi seregszemle A holnap csillagai elnevezésű részében kaptunk megszólalási lehetőséget, ahol már a felkonferálásban méltatták a keleti blokkból elsőként érkezett csapatot. Életem első amatőr fellépése Pusztavacson volt a zenekarommal, ami egyrészt a százezres nézőseregről, másrészt pedig a kegyetlen és értelmetlen rendőri erőszakról marad emlékezetes számomra. A cannes-i koncert pedig az első profi megméretés volt a Viki és a Flörttel, majd folytatódott Tokióban, a Yamaha Zenei Fesztiválon. A Flörtnek egyébként nagyon sokat köszönhetek: egyebek között a külföldi utazásokat, illetve a basszusgitáros Siklós Gyuri által kerültem be a stúdiók világába, az LGM stúdióba, ahol megtanultam a hangfelvétel készítését.
– Emellett nagyon széles zenei skálán mozogsz: a Mexszel például, belekóstoltál a hard-heavy muzsikába, a mai napig együtt dolgozol Demjénnel és Koncz Zsuzsával, ugyanakkor átfazoníroztad a régi idők Csinibabájának filmzenéjét is. Melyik az igazi Závodi Gábor?
– Szerintem mindegyik. Utólag elmondhatom, szerencsém, hogy korábbi zenekaraim közül egyik sem lett kifejezetten sztárbanda. Ha egy adott zenekarban játszol, a stílus kötelez. A közönség joggal várja el a totális „hűséget”. Háttéremberként viszont magam választhatom meg, kivel dolgozom és milyen zenét játszom. Mivel sokféle muzsikát szeretek, sokfelé orientálódom.