A maffiát csak a pénz érdekli, az imázs nem

Antonio Piazza elsőfilmes rendező a szicíliai maffia működéséről, a palermói hétköznapok nehézségeiről.

Kárpáti György
2014. 05. 22. 8:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Hogyan próbálták elkerülni a maffiafilmek kliséit a Salvóban? Nem féltek attól, hogy nem tudnak újat mondani egy ilyen elhasznált tematikában?
– Természetesen ez volt az első dolog, ami miatt aggódtunk. Én és rendezőtársam, Fabio Grassadonia szicíliaiak vagyunk. Elsőfilmesként egyértelmű volt, hogy saját környezetünkről, szűkebb hazánkról készítsünk filmet, képviseljük a dél hagyományait, és közben megbirkózzunk a sztereotípiákkal. Ezért döntöttünk úgy, hogy egyrészt valamennyi klisét felhasználjuk, másrészt a filmünket mégis új irányba vezéreljük. A Salvo ennek megfelelően úgy kezdődik, mint egy vérbeli maffiatörténet, benne sok akcióval, de aztán lassan valami mássá transzformálódik. Amikor Salvo, a gengszter közelebbi ismeretségbe kerül a vak lánnyal, egy új, melodrámai aspektus formálódik a szemünk előtt, viszonyuk pedig sokkal intimebb lesz a műfaji filmek viszonyrendszereinél. És ekkor már nem is maffiafilm a Salvo, és nagyban különbözik a tematika hasonló alkotásaitól, illetve a témát érintő más olasz filmektől is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.