Gulyás Gábor, a Velencei Biennále magyar kiállításának nemzeti biztosa a megnyitón elmondta: a tavalyi képzőművészeti biennáléhoz hasonlóan Magyarország immáron hagyományteremtő szándékkal ismét jelentkezik társművészeti kiállítással is. Hammerstein Judit kultúráért felelős helyettes államtitkár hozzátette, hogy az elmúlt évtizedben alakult ki az a gyakorlat, hogy a velencei biennále idején a résztvevő országok a pavilonoknak otthont adó Giardini park területén kívül kísérőkiállításokat rendeznek. Nagy öröm, hogy tavaly Gulyás Gábor kezdeményezésére ehhez a gyakorlathoz Magyarország is csatlakozott, és Mátrai Eriknek a San Lio-templomban nyílhatott kiállítása – jegyezte meg.
„A magyar kísérőtárlatnak idén is nagyszerű helyszínt sikerült találni: a Bucintoro Királyi Evezős Klub tulajdonában álló egykori sóraktár falain a szó szoros értelmében érezzük az időt” – emelte ki a helyettes államtitkár. Hammerstein Judit szerint míg az idei biennále és a magyar kiállítása az építkezésről, a gyarapodásról szól, Berszán tárlata az elmúlásról. A kiállításon feketék a festmények, a grafikák, a szobrok, és csak nagyon ritkán láthatók ellenpontok – fűzte hozzá.
A szobrokban a néző emberi testeket vél felfedezni, a festmények pedig a figurativitás és az absztrakció határán egyensúlyoznak, mégis szintén emberi testeket, testrészeket idéznek meg a közönségben. Berszán Zsolt munkái között vannak egészen megrendítő műalkotások, mások pedig a fekete szín különleges szépségeit mutatják meg – mondta el Hammerstein Judit, hozzátéve: a tárlat egésze arra készteti a látogatót, hogy elgondolkodjon az emberi lét végső kérdésein. A Széplaky Gerda által rendezett kiállítás július 6-áig látható a Reale Societa Canottieri Bucintoro 1882 A.S.D. kiállítótermében.