– Az első tíz évet kiböjtölte a P. Mobil, a debütáló album sikere megkérdőjelezhetetlen. Jó okkal gondolhatjuk, hogy a kultúrhatalom és a zenekar között létrejött a kiegyezés. Ezek után minden további nélkül zöld utat kapott az 1983-as Heavy Medal?
– Korábban beszéltem a Mobilizmo album első példányának átvételekor Erdős doktortól kapott „útravalóról”. Akkor megjegyezte, hogy mindezek ellenére gáncsoskodhatnak, ha akarnak. És akartak. Vagyis a zenekar továbbra sem számított, számíthatott semmi jóra a részükről. Ezen a felismerésen alapul a hanglemez és a szám címe is, ezt fejezi ki a Heavy Medal. Az akkori társadalom erkölcsi normáira jellemző, hogy sorra tüntették ki a rendszer talpnyalóit, ügynökeit, kiszolgálóit, beleértve a lakájkultúra élenjáróit is. Tették ezt annak ellenére, hogy ez utóbbiak zeneileg értékelhetetlen „produktumokat” hoztak létre. Rá kellett jönnünk: ha minket tüntetnének ki valakik, megveregetnék a vállunkat, azok kizárólag saját magunk lehetünk. Ez a magyarázata annak, hogy „Magamtól vettem át magamnak adtam át a heavy medált”. A történet a mai világra vetítve is tanulságos. Nem mintha a P. Mobil jobban működne attól, ha netán kapna egy plecsnit; inkább arról van szó, hogy egyszerűen nevetségesnek tartom azt a listát, amelyet a kitüntetettek sora fémjelez.
– A nyolcvanas évek elejére már hazánkban is bontogatta szárnyait a metálmuzsika, amely tartalmilag – stílusát tekintve, illetve a lemezcím ellenére – nyomokban sem érhető tetten a második stúdióalbumon.
– Az Alkohol blues azokat a mindenből „bluest” csináló zenészeket parodizálta, akik ugyanazzal a zenekarral, ugyanazzal a zenével váltottak át erre a Magyarországon egyébként sohasem létező műfajra. A nyolcvanas évek elején jó néhány hardrock-banda is ezt a receptet próbálta alkalmazni, amikor a metált nyomták. A Heavy Medal tehát ebből a szempontból ugyanarról a tőről fakadt, mint előző kiadványunkban az említett háromsoros. Vagyis: a fricska ugyanaz maradt.
– A szerzők névsorát tekintve a korábbi lemeznél ezúttal egységesebb képet kapunk, vagyis Bencsik és Cserháti, illetve Vikidál neve mutatóban sem lelhető fel a borítón. Magától értetődött, vagy pedig ismét elvárásnak tettetek eleget?
– Egyrészt a korábbi számokat felőrölte a tízévnyi várakozás, a lemezgyári mesterkedések következtében ezek „túlhordottak” lettek. Másrészt nem jöhetünk elő nyolc-tízéves szerzeményekkel mint új nóták. Egyértelmű volt: ha új lemezt akarunk készíteni, ahhoz új számokat kell írni.