– 2012 végén szállt ki a Showder Klub műsorából, azóta nem is tűnt fel a képernyőn. Miért hagyta ott a tévés fellépéseket?
– Nem lételemem a televíziózás, nem vagyok képernyős arc, még csak celeb sem. A televízió számomra olyan terep, ahol a kész művet be tudom mutatni, és dolgozhatok tovább valami újon. Szerettem volna önálló műsort csinálni korábban, de akkor nem sikerült összehozni, ezért elhatároztam, hogy kiszállok és gerillaharcosként belevetem magam a Kárpát-medence őserdeibe. Tavaly a pécsi Zsolnay negyedben felvettük Az élet értelme és kertészeti tippek című műsorom előadását, ezt elkezdtem árulni, hátha valaki megveszi. A Comedy Central megvette.
– Az új tévéműsor azt jelenti, hogy felhagy a turnézással?
– Nem, azt ugyanúgy csinálom tovább, csak most már nem kell elvállalnom olyan fellépést, ami méltatlan helyzetek veszélyét rejti. Elsősorban színházakban, művelődési házakban lépek fel.
– Nem fél attól, hogy a folyamatos fellépések kiüresítik a műsorát?
– Dehogynem, ez mindig eszembe jut. Azt, hogy erre a pályára születtem, legalább annyiszor érzem, mint azt, hogy nem vagyok idevaló. Állandó harc dúl bennem, hogy meg tudom-e csinálni, össze tudom-e rakni a következő műsort. A közönség szerencsére kevésbé kritikus velem, mint én magammal. Ami tévés felvételen elhangzott, sosem veszem elő újra. Az élet értelme és kertészeti tippek anyagát sem mondom már sehol. Az „önemésztő szikár alak” magánmítoszához azért hozzáteszem, hogy mikor eszembe jut valami, az nagyon jó!
– Volt szerepe a kiválásban
– „...születtem, elvegyültem és kiváltam”, mondja József Attila.
– Van ebben némi távolságtartás?
– A standup fellépőit mindig közösen emlegeti, de ez nem egy fiúbanda. Egyéni alkotókról van szó, ne vonjunk mindenkit egy kalap alá. Mert ezzel a logikával Bud Spencer és Jack Nicholson is csak egy-egy filmszínész. Kikérem magamnak Bud nevében.
– Közrejátszott a kilépésben a műsorok szakmai színvonala?
– A piac, a láthatatlan kéz, továbbra is működik: meghirdetik a műsort, a nézők meg vagy jönnek, vagy nem. Rám jönnek. Persze nem akarok ezzel dicsekedni, mert nagyon sok rossz minőségű produkció is hatalmas nézettséget produkál. A népszerűség semmit sem jelent. Sokszor fontosabb az, amit eleinte kevesen értenek. A lényeges dolgokat először egy szubkultúra fogadja be, aztán megerősödik, és elterjed. Vagy nem. A Nyugatot is alig háromszázan olvasták annak idején, pedig nem akárkik írtak oda.