– Honnan jött a gondolat, hogy a MOME alapképzése után Angliában tanuljon tovább?
– Úgy éreztem, a fejlődésem érdekében új nézőpontra, környezetre van szükségem. Először csak tanultam a nagy hagyományú londoni Royal College of Artról (RCA), aztán hirtelen felindulásból jelentkeztem a kétkörös felvételire, ahova portfóliót kellett készítenem, és amiben egyik MOME-s tanárom, Gacs Réka is segített, mert ő is járt oda néhány éve. Az RCA-ról természetesen idealizált kép élt bennem, ezért nem is hittem komolyan, hogy felvesznek.
– Mi volt más az RCA-n a magyar képzéshez képest?
– Én az alapokat szereztem meg a MOME-n, ahol nagyon sok technikai óránk volt, a kreatív munkát inkább a mesterképzésen lehet elsajátítani, és ott nagyon koncentrálnak arra, hogy a diplomafilmek lehetőleg szerzői darabok legyenek. Londonban a mesterszakon viszont már-már túl nagy szabadságunk volt: az RCA-n az animációt nagybetűs művészetként kezelik, és sokszor már teljesen más térben, a mozivászontól ellépve kezelik, akár kiállítási tárgyként. Ennek megfelelően a választott technika is másodlagos, és ez nekem teljesen új nézőpont volt. A legérdekesebb talán, hogy a MOME-n sokkal kritikusabbak a hallgatókkal szemben, Angliában szinte féltek kritikát mondani az emberre, és nincsenek is hozzászokva a diákok, hogy rámutassanak a hibáikra.
– A kíváncsiság kora című diplomafilmje hogyan készült el?
– Kezdetektől fogva tudtam, hogy képes filmet akarok készíteni, mert alapvetően egy rajzosabb irányt képviselek. Ezért a film stílusa, a képi világa, színei, formái nagyon erősen részei a narratívának. A kíváncsiság kora nagyon szürreális alkotás, amely nem elsősorban verbális eszközökkel él. Számomra a rajzolás gondolkodási folyamat. Miközben rajzolok, a kreatív megoldások számtalan opciója merül fel bennem, és folyamatosan döntéseket kell hoznom – már ha nem tudom pontosan, hogy mondjuk egy kék szekrényt akarok rajzolni. Például ha egy karakteren elkezdek gondolkodni, engedem magam improvizálni, őszintén reagálni gondolatokra.