− A Babolcsai néni-lemezen az Egyszer az életben című opusszal, a Fradi-pálya-koncerten pedig fénylő, leereszkedő kereszttel és imával emlékeztetek meg a P. Mobil egykori gitárosáról. Miért tartottad szükségesnek, hogy egy teljes egészében róla szóló, külön válogatással is tisztelegjetek Samu emléke előtt?
− Ezek a történések láncszemekként kapcsolódtak egymásba. A Babolcsai néni lemezen jelent meg az Egyszer az életben, amit a Fradi-pálya koncerten az említett módon, ünnepélyes keretek között mutattunk be. De erről a tőről fakadt az egy évvel későbbi Négy Rocktenor koncert, majd a Bencsik legjobb számaiból összeválogatott és kiadott emléklemez is.
− Melyek voltak a döntő szempontok a dalok kiválasztásánál?
− Elsődleges szempont, akár a 2013-as Csillag leszel-DVD összeállításakor, Bencsik átlagon felüli hangszeres képességeinek kidomborítása volt. Függetlenül attól, hogy a P. Boxban, a Bill és a Box Companyben, vagy éppen a P. Mobilban játszott. Más kérdés, hogy mennyi figyelem irányult rá, ám ettől még irgalmatlanul jó gitáros volt, és a haláláig az is maradt. Főként az említett zenekarok felvételeiből válogattam, ebben Zselenc Zsöci László egykori P. Box basszusgitáros gyűjteménye is segített. Itt bukkantam rá Samu utolsó szerzeményére, a Ha megszólalnál című számra, amelynek p. mobilos változata a Farkasok völgye lemezünkön is hallható. Fő szempontként nem is annyira a hangminőséget − hiszen a Bill és a Box Companyt kazettáról digitalizáltuk −, hanem a zenei produkció értékét tartottam szem előtt. − A lemez végére maradt a nagyágyú, az eredetileg Radics Béla emlékére írt dal feldolgozása. Hogyan jött a „négytenoros” ötlet?
− Érdekes, hogy a talán legnagyobb P.Box- sláger, a Zöld, a bíbor és a fekete megírása nem Bencsik nevéhez fűződik, hanem Cserháti Pityihez, Sáfár Öcsihez, valamint Csiga Sanyihoz. Samu halála után megkértem Csiga Sanyi szövegírót, hogy az eredeti emlékdalhoz írjon egy Samuról szóló verzét kiegészítésképpen. Úgy gondoltam, ha az operában létezik a három tenor (Luciano Pavarotti, José Carreras és Plácido Domingo – a szerk.), akkor mi rockerek eggyel többet tudunk kiállítani – így született a négy rocktenor ötlete. Egyébként a négy frontember – Varga Miklós, Vikidál Gyula, Deák Bill Gyula és Tunyogi Péter – mindegyike énekelt Bencsik Samuval. Jó érzéssel töltött el, hogy valamennyien azonnal igent mondtak a felkérésre. A törökbálinti stúdióban elkészítettük a dal videóklippjét is, ami nagyon tetszett az embereknek.Ennek sikerére jellemző, hogy mára a Zöld, a bíbor és a feketét a mi szerzeményünknek tulajdonítják. Nagyon fontosnak tartom az egyetemes rockzene halottairól való megemlékezést: emellett legalább olyan lényeges, hogy Samu mellett Cserháti Pityiről se feledkezzünk el. Mostanra összegyűlt annyi anyag, hogy egy komplett Cserháti DVD-t lehetne összeállítani belőle. Ugyanilyen fontos, hogy az 1973-as Skorpió−P. Mobil közös koncert hangzó anyaga alapján meg tudtuk menteni az Anyaszív című szerzeményt, amit Erdősék egész egyszerűen letöröltek.