Fáj ezt leírni, mert személy szerint Török jó pár korábbi filmje esetében – mindenekelőtt a Moszkva tér, a Szezon és az Overnight – azt éreztem, a hibák és döccenők ellenére is egy érvényes szerzői világ lenyomatai, amelyek úgy képesek érinteni a mai magyar életvilágokat, hogy külön bejáratú világokként is megállják a helyüket. Ezzel szemben Török most valami egészen érthetetlen kísérletbe fogott. Fáj ezt leírni, mivel a filmkritikus is érző ember, bár feltehetően kevesen értenének egyet az egyébként nyilvánvaló alapigazsággal.
Amellett viszont bátran kiállok, hogy a magyar filmkritikusok többsége nem ellensége a magyar filmnek, sőt. És élek a gyanúperrel, az ítészek többsége azzal is messzemenően tisztában van, hogy milyen erőfeszítésekkel jár egy film elkészítése, és éppen ezért a leírt szó, egy indokolatlanul súlyos jelző joggal sértheti az életéből a munkára éveket áldozó rendezőt.
Nehéz lenne pontosan leírni, mi is akar lenni a Senki szigete, az viszont biztos: nem érdemes vegyíteni a Sándor Pál-i könnyes-bús varietéesztétikát (egyébként a neves rendező a film producere) a már tíz éve is idejétmúlt Tarantino-parafrázisokkal, és mindezt egy hangulatában és fordulataiban hol egy német tinifilmre hajazó, hol meg egy gyengécske I love Budapest utánérzésként is felfogható alig-történetbe csomagolni.
Török filmjének hősei fura érzelmi-szerelmi háromszöget alkotnak egy Budapestre haloványan emlékeztető nagyváros sematikus díszletei között. A fiatal lányt menyasszonyként ismerjük meg a film elején, egy ruha- és személyiségcsere révén lesz belőle a fővárosban ablakmosó. A kosárlabdát igencsak kedvelő helyes fiú itt szemeli ki magának, miközben egy egyestés kalandnak köszönhetően belekeveredik egy blöffszerűen semmitmondó történetbe, amely a varieté világa, a pénz meg az ananász körül forog.
Mindketten az egyébként egy piti, kínai–magyar vegyes gengsztercsoportot vezető üzletember (a szerepben Stohl András unatkozik visszafogottan) elől menekülő tökös taxislány furcsa raktárlakásában kötnek ki. És ha mindez nem elég, felbukkan a lány hol síró, hol ámokfutást rendező hajóskapitány vőlegénye is, és mivel a delfinszelídítés költséges mulatság, egy koravén utcai árus kisfiú is helyet kapott ebben a katyvaszban.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!