– A Mobilzmo lemezre az MHV „jóvoltából” tíz évet kellett várni, a Mobileumra – miközben a hanglemezgyár akkori formájában már nem létezik – tizenegyet. Miért?
– A zenekar meddősége okán. Hiába próbáltam megerőszakolni, megtermékenyíteni őket, nem sikerült. Néhány kivételtől eltekintve az egész rudános korszakot zsákutcának értékelem. Volt olyan a zenekarban, aki nem ivott, de mindvégig csak a problémákat kereste: Németh Gabi ugyan profin ledobolta a bulikat, de ha közbejött – mondjuk – egy SBB-fellépés, szó nélkül otthagyta a zenekart. Póka Egon akkori véleménye szerint nincs szükség az új számokra, a közönség amúgy is a régieket várja, mert azokat szereti. Rudán Joci mindvégig kiállt az új anyag szükségessége mellett, ám ennek érdekében nem volt hajlandó kimozdulni Kozármislenyből. Egy rossz énekteljesítményű pécsi buli után kértem, hogy az éneksávot korrigálja a stúdióban; meg is tette, ám egy végigkoncertezett hétvégét követően ugyanott tartottunk, mint az eredeti fellépésen rögzített hanggal. Rengeteget szerepeltünk akkoriban, ugyanakkor az alkohol nagyon sok problémát okozott. A zenekar átalakulásával, hála Istennek, egy nehéz korszakot hagytunk magunk mögött.
– A Mobileum-CD dallistáját böngészve feltűnő, hogy ifjabb Tornóczky Ferenc gitáros a zeneszerzés terén mennyire aktívnak bizonyult. Ugyanakkor Sárvári Vili mindössze egyetlen dallal képviselte magát. Mivel magyarázható ez? Tornóczky jobban elkapta a fonalat?
– Vili szerepcsökkenésének két oka volt: egyrészt Egonék nem akarták, hogy részt vegyen a munkában, kirekesztették a felvételekből. Másrészt az általa hozott témák nekem sem tetszettek, mert nem illettek a képbe. Egyetlen száma került fel, az Istennel szemben, ami viszont nagyon jól sikerült. Ferike – mivel akkoriban a kisfiammal otthon voltam – feljárt hozzám egy dobozgitárral, így ott készültek a dalok. Nagyon muzikális, gyors reagálású, rugalmas ember volt, akivel jól lehetett dolgozni. Jellemző: ő szólt, hogy Egonnak van egy témája (zenei ötlete – a szerk.) és ő mutatta meg nekem.