– Karácsonyi meglepetésként megérkezett a Rockinform Special Fekete Bárányokról szóló különszáma, amely az 1980. augusztus 23-án megrendezett Hajógyári sziget koncertről szól. Mi a harmincnégy évvel korábbi esemény újra dokumentálásának apropója?
– Korábban már beszéltünk arról, hogy az első kiadás egy füzettel és audió CD-vel a Hungaroton Mega kiadójának gondozásában került forgalomba, majd hat év elteltével a Rockinform Magazin újra megjelentette - az audió CD helyett más, képi extrákkal. Miután ma már egyik kiadvány sem kapható, s ezen túlmenően felnőtt egy új generáció, akit érdekel Fekete Bárány koncert, így a Rockinform ismét kiadta. Időközben előkerült három szuper 8-as amatőr filmfelvétel, amit Tóth „Tüsi” Imre P. Mobil-rajongó rögzített a helyszínen. Ezek – két Beatrice: az Angyalföld és a Jerikó, valamint egy P. Mobil-szám, a Csizma az asztalon – igazi kuriózumok, ráadásul színesben megörökítve. 2007-ben a Rock TV interjút készített velem, ez is bekerült az extrák közé. Így a filmfelvételek több mint negyven perc bónusszal gazdagodtak. A mostani kiadvány – az előzőhöz hasonlóan - lapmellékletként látott napvilágot, ám azzal a különbséggel, hogy a harminc oldalas Rockinform Special ezúttal teljes egészében a koncerttel kapcsolatos történésekről szól. Interjúk, tanulmányok, diszkográfia, nekrológok, fotók, vagyis minden megtalálható benne, ami Fekete Bárányokkal kapcsolatos. Idáig ez a legkomplettebb kiadás.
– Annak ellenére, hogy meglehetősen szerény a rendelkezésre álló mozgókép-dokumentáció, az eddig megjelent kiadványokat óriási érdeklődés kísérte. Mi lehet vajon a Fekete Bárányok-koncert sikerének a titka, ami közel három és fél évtized távlatában is megmutatkozik?
– A legenda! Ezt legjobban a magam életén keresztül tudnám illusztrálni: emlékszem, milyen boldogok voltunk, ha annak idején, kazettán meg tudtuk szerezni a Woodstock valamelyik koncertfelvételét. Később hozzájutottam a tripla bakelit nagylemezhez, azután megjelent VHS-kazettán, később DVD-n, majd jött a DVD rendezői változata, de kiadták CD-n is, bónuszokkal – itt tartok jelenleg. Ennek lényege, hogy a technika fejlődésével, mindig a legújabb kiadványokat igyekszik beszerezni az ember. A kiadó esetleg előkapar valami ritkaságot, ezzel is vásárlásra „kényszerítve" a rajongót.