− Az Omegán kívül nem sok formáció akad, amely megérte fél évszázados jubileumát, ráadásul majdhogynem az eredeti összetételben. Úgy tudom, egyedül Kangyal Öcsi dobost kellett kényszerű okokból pótolni.
− Öcsi különösen jó barátom volt, éppen ezért fájdalmasan érintett két évvel ezelőtti elvesztése. Hofi Géza halála után az Expressz együttes szétszéledt: Debreczeni Csaba Kalmus Palival a Stúdió 11-be, Magyar Csaba Amerikába és hajóra ment játszani, Malek Miki komolyzenei vonalon érvényesült, de végül mindenki a zenei pályán maradt. Silye Attilával és velem, hat helyett öten lépünk a színpadra december 12-én, mert Miki személyes okok miatt nem vállalta a színpadi szereplést.
− Az Expressz hivatalosan 1963-ban kezdte meg működését, így idén az ötvenegyediket ünnepelitek a színpadon. Volt valami különleges oka annak, hogy a nagykoncert átcsúszott 2014-re?
− Többször, legalább négy-öt alkalommal nekifutottunk egy Expressz-életműkoncert megvalósításának, ám mostanra ért be a kezdeményezés. Valóban, 1963-ban megnyertük a Ki mit tud?-ot, aztán a dixielandről szép lassan átálltunk a beatzenére, amit hosszú éveken keresztül játszottunk. Hogy tavalyról átcsúsztunk az idei évre, annak nincs különösebb jelentősége: az ötvenegyedik évben ünnepeljük az ötvenediket.
− A hatvanas évek eleje már Magyarországon is a beatkorszak kezdetét jelentette. Mégsem követtétek az Illés−Metró−Omega „Szentháromság" vagy a többi kortárs banda által kitaposott utat. Szándékos szembemenetelről beszélünk, vagy a saját utatokat akartátok járni?
− Mi nagyon érdekes dolgot csináltunk, a rádióban közel négyszáz felvételt készítettünk. Ebből nagyjából húsz az, amit az Expressz zenekarral azonosítanak. Ebbe tartozik a Harmonikás, a Jöjj hozzám, a Vidám nagyapa és a többi ismert sláger. A közönség ebbe a sláger skatulyába zárt minket, ahonnan nem tudtunk kiszabadulni. Emellett gyártottunk igényesebb, nehezebb fajsúlyú dalokat is; B. Tóth Laci szerint 1975-ben mi voltunk Magyarország első funkyzenekara. A rádiófelvételeinken fúvósainknak köszönhetően hallhatók Blood Sweat and Tears és Chicago hatású progresszív fúziós zenék is, amelyeket élőben nem vagy csak nagyon ritkán játszottunk. Nagylemezeinken helyet kaptak az ilyenfajta dalok is, de amíg az LGT-től elfogadta ezeket a közönség, tőlünk a slágereket várta.− Gondolom, ennek aligha örültetek
− A zenekar tagjainak felkészültsége, zenei végzettsége, szakmaisága többre predesztinált volna bennünket, de beadtuk a derekunkat, és megmaradtunk a slágerzene mellett. Amiből ráadásul meg is tudtunk élni. Akkoriban a legtöbb sztárzenekarban mindössze egy-két profi zenész vitte a vonalat, ezzel szemben nálunk az összes tag képzett muzsikus volt. A rádióban jómagam több – a Jereb, a Deák, a Stúdió 11, a Fáy vagy a Körmendi – együttesben gitároztam. Ugyanis a húszéves, „beates”, kottát ismerő zenész ritkaságszámba ment, én pedig az európai hírű Kovács Andor gitárművész tanítványaként rendelkeztem ezzel a képességgel.