− Miért éppen a country, egy jellegzetesen amerikai muzsika mellett kötelezted el magad?
− Már fiatal zenészként beleszerettem ebbe a műfajba. Ami a countryt és egyik hazai képviselőjét, a Bojtorjánt illeti: jellemzően a végtelen szabadság és az életszeretet árad belőle. Az ebben a stílusban írt dalok tulajdonképpen elbeszélő költemények, egy történetet pedig igazán úgy lehet elmesélni, ha a mű a rá jellemző zenei aláfestéssel bír. Olyan hangszerekkel kell a dalokat megszólaltatni, amelyek nem vonják el a figyelmet a témáról. A műfajt pedig úgy lehetett magyarrá tenni, hogy ránk jellemző történeteket mesélünk el. Fontos, hogy a dalban elmesélt történetnek legyen lényege, csattanója, s ne szimpla, agyatlanul dúdolt sláger legyen.
− A hetvenes évek végén alakult Bojtorján együttes komoly elismeréseket söpört be a táncdalfesztivállal, az első nagylemezzel, de az élő fellépéseken is. Meddig tartott a diadalmenet?
− Ahogy Szörényi Levente énekli: „hét évig tartott az első szerelem”, s ez a Bojtorjánra is igaz. A zenekar 1976-ban egy újlipótvárosi lakásban alakult, ám mire labdába rúghattunk, addigra 1979, 1980 lett. Addig csak úgy léteztünk és írtuk a dalokat. Aztán koncerteztünk Amerikában és a Wembley stadionban, Kansasban díszpolgárrá avattak bennünket. Ebben az időszakban négy nagylemezünk jelent meg. 1984 tavaszán rájöttem, hogy baj van. Azt gondoltam, vissza kellene térni az 1980-as, eredeti kiinduló ponthoz, amikor a Bojtorján-dalok a családról és a gyermekkorról szóltak. A karácsony pontosan ilyen téma. Drosztmér Pista (a 100 Folk Celsius egykori zeneszerző, szövegíró, énekes, basszusgitárosa – a szerk.) barátommal, aki 1986-ban végleg távozott közülünk és gyönyörű szép dalszövegeket írt, elkészítettük a Bojtorján mindeddig legsikeresebb lemezét, a Karácsonyi albumot – több mint háromszázezer példány kelt el belőle. Horváth Attilával időközben megszűnt a kapcsolatunk, mivel keresett szövegíró lett; többirányú elfoglaltsága megnehezítette a közös munkát. A karácsonyi lemez óriási népszerűsége után azonban leszállóágba kerültünk, és szép csöndben befejeztük.− A 100 Folk Celsiushoz hasonlóan, kifejezetten gyerekeknek szóló műsorral is felléptetek, nemegyszer Halász Judit kísérőzenekaraként. Egy sikeres country-formáció miért gondolja úgy, hogy ilyen módon méresse meg magát?
− Több oka is van. A 100 Folk Celsiusról nem tudok nyilatkozni, ám azt tudom, hogy a gyerekkoncert műsorötlete tőlem származik. 1976 telén egy szál gitárral léptem fel a zánkai úttörővárosban. A színházteremben a színészek – legnagyobb megdöbbenésemre – nem a nyolc-tíz éves gyerekeknek szánt hagyományos műsort, hanem róluk szóló verseket adtak elő. Mint például Weöres Sándor Kisfiúk témáira című ciklusából: „Jobbra át / balra át / én masírozok legelöl / temetjük a nagymamát.” Vagy: „Ha majd hatéves leszek / Ibit elveszem feleségül / mercédes kocsit vezetek / Ibi nem ülhet bele / otthun a hele.” Ez minden, csak nem gyerekvers! Nagyon tisztelem és kedvelem Weöres Sándort, de ezt nem éppen ennek a közönségnek szánta. Ezek után egy szál gitárkísérettel előadtam a költő Száncsengő című költeményét, amelynek zenéjét már tizenkét éves koromban megírtam, a gyerekek pedig velem együtt énekelték a dalt. Valósággal fellélegeztek, hogy végre nekik szóló műsort kaptak. Ekkor ötlött fel bennem a gondolat, hogy Halász Judittal, aki ekkor már túl volt a Kép a tükörben című lemezének sikerén, közösen kellene folytatnunk. Ezáltal Judit és a Bojtorján nagyon népszerű és sikeres lett.