The Four: Ruhák a szofisztikált, vagány nőknek

A hazai, friss divatmárkák közül a The Four az egyik legizgalmasabb.

Son
2014. 12. 01. 7:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gárda kezdetben négy tagból állt, talán innen a név, de nem is ez a lényeg. A The Four az egyik legfrissebb szemléletű magyar divatmárka, ami mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Gálvölgyi Anett, Kormos Anna Zsófi és Miovác Márton a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Divat- és Textiltervezés szakán ismerkedett meg. Hasonló gondolkodású, látásmódú tervezők, így nem is hezitáltak sokat, már az egyetemi évek alatt belevágtak a közös munkába.

A The Four néven összeállt csapat a Gombold Újra! 2011-es bemutatóján hívta fel a divatra érzékenyek a figyelmét a Patyolat kollekcióval, amellyel el is nyerték a Fashion Issue különdíját. Rózsa Sándor-os pólójuk, amelyen a magyar történelem legismertebb betyárja szinte szuperhősként jelenik meg, azóta már-már ikonikussá vált. A kollekciót, a tradicionális népi viseletben fellelhető szabásvonalak inspirálták. A gatya vagy pendely, szabását, a különböző felső ruházati megoldásokat értelmeztek újra, mindezt modern anyagokkal és technológiákkal társítva. A márkára jellemző geg, a humor már ott észre vehetővé vált.

A különdíjnak köszönhetően pillanatok alatt felkapták a gárdát: 2012-ben Erasmusos diákként egy szemesztert Párizsban, az École Duperré intézményében tölthettek el, de hazatérve már a Marie Claire Fashion Days bemutatójára kellett készülniük. Csupán egy hónapjuk volt erre, de az elkészült anyaggal ismét óriási sikert arattak, ráadásul nemcsak a hazai szakma körében. A legnépszerűbb nemzetközi divatblogok cikkeztek róluk.

– Mi magunk is meglepődtünk ezeken a visszajelzéseken. Talán ott kapott el minket a gépszíj. Azóta lediplomáztunk, és töretlenül építjük a márkánkat. A fejlődésre törekszünk, nem merünk egyik pillanatról a másikra mindenbe beleugrani. Hosszú hónapok alatt született meg például a logónk végleges változata. Időt adunk mindennek, olyan dolgokat szeretnénk létrehozni, amelyeket külső szemmel mi is elismernénk – mondja Marci, a budapesti műhelyükben.

Az indulás óta volt közös projektjük az Ivanka Concrete Designnal és a Samsung Hungaryval, de az olimpiai formaruhákért is ringbe szálltak. 2013-ban a Young Creative Chevrolet nemzetközi verseny divat kategóriájának első díját is a magyar csapat hozta el.Ruháikban merészen párosítják az elegáns stílust a sportosabb vonallal, karakteres és játékos vonalvezetés jellemzi a termékeiket. – Alapvetően inspirálnak minket a társadalmi, szociális jelenségek. Szeretnénk a világban zajló folyamatokra is reflektálni, ezeket a ruha nyelvére lefordítani. Hogy milyennek látjuk a nőt, aki a The Four ruháit viseli? Olyannak, aki nagyon aktuális, modern, nyitott a nemzetközi folyamatokra, de tudja, hogy honnan jött. Eléggé tudatos karakter. Úgy érzem, mi magunk is egyre közelebb járunk ahhoz, hogy ezt ténylegesen meg tudjuk fogalmazni a munkáinkkal – mondja Kormos Anna Zsófi.

A most őszi kollekció a tervezők diplomakollekciójából állt össze egy egésszé. Színekben, karakterekben igazi egységet alkotnak a ruhák, amik külön-külön is erős mondanivalóval bírnak. Ez a kollekció az elévülésre, a folyamatos változásra reflektál, különböző anyagokat olyan formákkal párosítottak, amelyek nem igazán általánosak. – Törekedtünk arra, hogy beépíthetőek legyenek egy már meglévő ruhatárba – emeli ki Zsófi.

A 2014–15-ös tavaszi kollekcióhoz gyerekkori élményeket hívtak segítségül. – Disneyland és Las Vegas érdekelt minket, azok a mesterséges helyek, amelyek az álmokra alapozva jöttek létre. Azt a kontrasztot, azt a furcsa állapotot vizsgáltuk, ahogy a felnőtt emberek a játék iránt vágyakoznak – fejtegeti Marci.

A The Four csapata az egyike annak az ötnek, amely részt vehet a Design Terminál mentorprogramjában. Ez egyfelől jelentős visszajelzés eddigi munkájuknak, de ahhoz, hogy hosszútávú építésbe kezdhessenek, elengedhetetlen annak a tudásnak a megszerzése, amelyet ez a program számukra kínál. – Eddig szerelemből terveztünk, a belső intuícióinkra hallgatva építgettük a The Fourt. Most a mentoroktól sok segítséget kapunk a márka pozicionálásában és abban, hogy szervezeti szinten miként tudjunk hatékonyan működni. Mi alapvetően kreatív emberek vagyunk, soha nem foglalkoztunk ezzel, de be kellett látnunk, ahhoz, hogy megálljuk a helyünket a piacon, hogy tényleg profivá váljunk, ezeket a kompetenciákat el kell sajátítanunk – véli Marci.

– Azt már most is tudom, hogy tíz év múlva milyen ruhákat szeretnék tervezni, de azzal még nem igazán vagyok tisztában, hogy magát a céget tíz év alatt hova akarom felfuttatni. Ebben is segít a mentorprogram. A fejlődés nehéz. Stagnálni tudnánk, de nem ez a cél – emeli ki a tervező, aki elmondja, hogy szeretnének majd egy olyan üzleti tervet összetenni, amely alapján felmérhetik, hogy milyen tőkebefektetési lehetőségeik lehetnének a jövőben.

– Az utóbbi időben ennek érdekében már komoly előrelépéseket tettünk, tudjuk tartani azokat a megrendelési sztenderdeket, amelyekkel egy márka komolyan vehető. Idő kérdése, hogy mikor tudunk teljesen készen állni erre, de tisztában vagyunk vele, hogy hosszútávon önerőből nem tudjuk fenntartani a márkánkat – szögezi le Zsófi.

A The Four  ruhái megtalálhatóak a budapesti The Garden Studióban és jelenleg a Mono Art&Designban is. A tervezőgárda a hazai mellett az ázsiai piacra gyárt, de a közeljövőben az európai országokban is szeretnének jelen lenni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.