− A hatvanas évek közepe-vége felé, hazánkon is végigsöpört a zenekar-alapítási láz. Miként élted meg ezt az időszakot?
− Az ország szinte minden településén, Budapesten pedig kerületi szinten működtek művelődési házak, amelyek fellépést biztosítottak az akkorra már ezerszámra létező beatzenekaroknak. Ádáz küzdelmet vívtunk, hogy ki csinálja a mátyásföldi Corvin Mátyás Gimnázium szalagavatóját. Ezeken a rendezvényeken rendszeresen játszott a helyben nagyon népszerű Orkán együttes, amelynél például el tudtuk érni, hogy néha lassú számokat is műsorra tűzzenek. Így közelebbről lehetett „ismerkedni” a csajokkal; amit persze a tanárok árgus szemekkel figyeltek és igyekeztek megakadályozni. Ebben a zenekarban gitározott a későbbi neotonos Pásztor Laci is. Rajta kívül több, később ismertté vált zenész lakott a környéken, mint Szűcs Totya, akivel egyébként rendszeresen verekedtünk, vagy a népes Fekete család. De a Taygetos együttes is innen származik, és persze Totya testvére, Judit is, aki sokat énekelt a helyi zenekarokkal.
Mi '68-ban Hausbyrds néven kezdtük úgy, hogy még dobunk sem volt; dobosunk kartondobozokon ütögette a ritmust. Mindenféle tákolmányt kipróbáltunk, rádiókat alakítottunk át erősítővé. Ha kiszolgált hangszóróink a mennybe mentek, hetente vittük újrapapíroztatni, a pickupokat pedig a Körúton, Balogh bácsinál szereztük be. Sokat segített az egyetlen korabeli szaklap, az Ezermester, ahonnan erősítő-kapcsolásirajzokat, hangfalgyártási trükköket, gitárkészítési ötleteket meríthettünk. Sokan gyúró- vagy WC-deszkából, esetleg rajztáblából próbáltak gitárt fabrikálni, ebből megtalálható pár darab a P. Mobil Rockmúzeumában, Nyitragerencséren. A jack dugó hiánycikk volt, ezért beszereztünk telefonközpontokban használatos csatlakozókat, de ezek kisebb méretűek voltak. Kénytelenek voltunk spárgával rögzíteni a hangfal hátulján lévő csatlakozóhoz, hogy ne csússzanak ki a helyükről. De az is előfordult, hogy az énekhangfalak alig a kezdés után sorra lerobbantak. Aztán megadta magát a szólógitár erősítő, végül mindössze egy basszuscucc maradt talpon. Itt volt vége a bulinak... Minden saját kezűleg készült, még a plakátok is. Ez utóbbi sokáig elkísért minket, még a hetvenes években is ilyenekkel dolgoztunk a falvakban vagy kisvárosokban. Maga a szállítás is érdekesen alakult: ha mondjuk Sashalomról Cinkotára, a művelődési házba kellett menni, úgy szálltunk fel a 92-es buszra, hogy mindenkinek volt a kezében valami: erősítő, nagydob, hangfal vagy gitár. Vagy tizenöt ember, tele cuccal, szinte az egész buszt elfoglalta, csoda, hogy a sofőr nem szállított le bennünket. Később mikrobusszal jártunk, persze nem saját tulajdonúval; általában zöldségesektől béreltük. Minden zenekarnak létezett egy holdudvara, amely tűzön-vízen át elkísérte, segítette a zenészeket. Körülöttünk stabilan száz-százötven ember forgott, egy része még mai is jár a bulijainkra. Nagy volt a jövés-menés a zenekar körül: olyan univerzális énekest, aki minden divatos nótát, a Led Zeppelintől a Creedence Clearwater Revivalig el tudott énekelni, nem találtunk. Mivel a zenekarok repertoárja között nagy átfedés volt, ezért nem jelentett gondot, ha egyik gitáros beszállt a másikhoz örömzenélni, jammelni. Bár a közönség szeretett volna, mégsem lehetett minden nótára lehetett táncolni; viszont ennek alapján mérték a zenekarok megfelelőségét. Így, ha valamelyik illetékes vezetőt láttuk a terem felé közeledni, azonnal átváltottunk a könnyedebb, táncolható számokra.