Sikeres volt a Position dubaji bemutatkozása

A Közel-Kelet legnagyobb designeseményén állított ki a Design Terminál mentorált cége, a Position.

Son
2015. 03. 28. 16:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Design Terminál és a Hybridart kooperációjának köszönhetően már második alkalommal vehettek részt hazai kreatívipari vállalkozások a Design Days Dubai-on. Tavaly a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME), az Ivanka és az ÜVEG/HÁZ állított ki közös standon, de a szervezők tapasztalatai szerint sokkal sikeresebb a részvétel, ha csak egy márka jelenik meg a vásáron. Most a Design Terminál a mentorprogramban résztvevő Position utazhatott ki a Közel-Keletre, de a jövőben minden mentorált megkapja a lehetőséget, hogy profiljának megfelelő nemzetközi vásáron megjelenhessen. A kreatívipar támogatásáért felelős intézmény tavaly ősszel azzal a céllal indította el mentorprogramját, hogy néhány éven belül globális jelenlétet is elérni képes magyar kis- és középvállalkozások sikerét megalapozza.

– Belsőépítészeti fókusszal indítottuk el a cégünket, de a nemzetközi vásárokon való megjelenések kapcsán éreztük, hogy inkább a bútorokra kellene koncentrálnunk. Ahhoz, hogy versenyképesen tudjunk a külföldi piacon megjelenni, szükség volt a belső szervezeti működés átformálására, illetve az értékesítésre vonatkozó iránymutató stratégia kidolgozására. De nemzetközi jogi kérdésekben, a gyártói együttműködésekkel kapcsolatban, valamint a márka identitásának és a célpiacnak a meghatározásában, a termékek validálásában is rengeteg segítséget kaptunk – értékelte a mentorprogramot Kertész Attila, a Position tervezője.

A Position karakán, mégis letisztult, elegáns tárgyakat kínál, az ötvenes-hatvanas évek klasszikus, modern és szocreál formavilága köszön vissza a bútorokon és a kiegészítőkön, mégis tökéletesen illeszkednek a mostani trendekhez. A fiúk a különböző kollekciók tervezésénél mindig figyelembe veszik azt is, hogy egymással is szépen kombinálhatók legyenek. Az esztétikai érték mellett ezeknél a tárgyaknál fontos szempont a használhatóság. Kiemelkedő minőségű alapanyagokkal dolgoznak: szeretik a kőris- és a diófát, az acélt, a rezet, a gyapjút. Lakásdekorációs elemekkel is bővítették a termékpalettát nemrég, legújabb kollekciójuk létrehozásánál magyar fazekasmesterekkel működtek együtt. A termék validációja során egyértelművé vált, hogy a közel-keleti térségben óriási kereslet van az ilyen típusú designtermékekre.

 

A dubaji szakmai vásár elsősorban art design tematikájú, így sok esetben hangsúlyosabb a koncepció, mint a használati érték, de épp ennek köszönhetően a Position csapata a többi kiállítóhoz képest valamivel nagyobb figyelmet kapott enteriőrstandjuk miatt. A Pran, a Como és a Muru kollekciók frissített designja mellett egy teljesen új, Zona névre keresztelt lámpacsaládot is itt mutatta be először a Position. A régebbi, Pran lámpakollekció még irányított fényű világítótest volt, ám a vörösréz-sárgaréz-rozsdamentes acél ötvözetéből megszülető gömb formájú Zona ezzel szemben szórt fényű, de formailag is sokkal simulékonyabb, harmonikusan illeszkedik a különböző stílusú enteriőrökhöz.

A Design Days Dubai közönsége óriási érdeklődéssel fogadta a magyar tervezőcsoportot, akiknek már az első napokban több ezer euró értékben sikerült értékesíteni, de nagyobb belsőépítész irodákkal, hotelfejlesztőkkel, nagyberuházókkal, forgalmazókkal kezdődtek el érdemi tárgyalások. Főleg közel-keleti, amerikai, ausztrál, francia megkeresések érkeztek. Míg az európai szakvásárokon nem szokás a standon lévő termékeket értékesíteni, addig a Design Days Dubai-on a Position a kiállított tárgyainak nagy része gazdára talált, mivel ott nagyon erős az impulzusvásárlók közege.

– Egyértelmű célunk, hogy a jövőben is megjelenjünk a közel-keleti szakvásárokon. Más árakon értékesítünk Európában, mint a Közel-Keleten, de még mindig alatta vagyunk a versenytársaknak. A márkánkat most alapozzuk meg, minőségben, designértékben nem maradunk el a többiektől, de mégis vonzóak tudunk lenni, azáltal, hogy jobb árakat kínálunk. A Positionben még ott a személyre szabhatóság lehetősége, épp ezért muszáj flexibilisnek lennünk – hangsúlyozza Kertész Attila.

A Position termékeiről már olyan elismert külföldi sajtóorgánumok publikáltak, mint az Architectural Digest, Elle Decoration, Frame, Yatzer vagy a Wallpaper magazin. Munkáik pedig helyet kaptak már perthi repülőtér, a Paramount Pictures melbourni irodája, a Google budapesti székhelye, a Hotel D Stassbourg recepciója. A Design Terminál meghívásos pályázata révén pedig a bécsi ENSZ-székház C épületének pihenőjét a magyar kormány felajánlásából a Position a Hannabival közösen rendezhette be, ami igen komoly eredmény a magyar design számára.

– Reméljük, hogy a jövőben sok ilyen kezdeményezés történik majd, hiszen ha csak Hollandiát vagy bármelyik designtudatos országot nézzük, ezek a nemzetek komolyan preferálják a saját tervezőiknek a munkáját, a saját értékeket. A Design Terminál vezetősége óriási energiát fektet abba, hogy megismertesse a hazai tervezőket, valamint az állam felé is meggyőzően kommunikálja, hogy miért is van szükség a meglévő értékek felmutatására. A cégeket pedig alkalmassá teszik arra, hogy eleget tudjanak tenni az ilyen magas színvonalú megrendeléseknek. Persze ez hosszabb távú folyamat, de úgy vélem, idővel a legtöbb cég képes lesz megfelelni ezeknek az elvárásoknak – fogalmaz Kertész Attila.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.