A Design Terminál és a Hybridart kooperációjának köszönhetően már második alkalommal vehettek részt hazai kreatívipari vállalkozások a Design Days Dubai-on. Tavaly a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME), az Ivanka és az ÜVEG/HÁZ állított ki közös standon, de a szervezők tapasztalatai szerint sokkal sikeresebb a részvétel, ha csak egy márka jelenik meg a vásáron. Most a Design Terminál a mentorprogramban résztvevő Position utazhatott ki a Közel-Keletre, de a jövőben minden mentorált megkapja a lehetőséget, hogy profiljának megfelelő nemzetközi vásáron megjelenhessen. A kreatívipar támogatásáért felelős intézmény tavaly ősszel azzal a céllal indította el mentorprogramját, hogy néhány éven belül globális jelenlétet is elérni képes magyar kis- és középvállalkozások sikerét megalapozza.
– Belsőépítészeti fókusszal indítottuk el a cégünket, de a nemzetközi vásárokon való megjelenések kapcsán éreztük, hogy inkább a bútorokra kellene koncentrálnunk. Ahhoz, hogy versenyképesen tudjunk a külföldi piacon megjelenni, szükség volt a belső szervezeti működés átformálására, illetve az értékesítésre vonatkozó iránymutató stratégia kidolgozására. De nemzetközi jogi kérdésekben, a gyártói együttműködésekkel kapcsolatban, valamint a márka identitásának és a célpiacnak a meghatározásában, a termékek validálásában is rengeteg segítséget kaptunk – értékelte a mentorprogramot Kertész Attila, a Position tervezője.
A Position karakán, mégis letisztult, elegáns tárgyakat kínál, az ötvenes-hatvanas évek klasszikus, modern és szocreál formavilága köszön vissza a bútorokon és a kiegészítőkön, mégis tökéletesen illeszkednek a mostani trendekhez. A fiúk a különböző kollekciók tervezésénél mindig figyelembe veszik azt is, hogy egymással is szépen kombinálhatók legyenek. Az esztétikai érték mellett ezeknél a tárgyaknál fontos szempont a használhatóság. Kiemelkedő minőségű alapanyagokkal dolgoznak: szeretik a kőris- és a diófát, az acélt, a rezet, a gyapjút. Lakásdekorációs elemekkel is bővítették a termékpalettát nemrég, legújabb kollekciójuk létrehozásánál magyar fazekasmesterekkel működtek együtt. A termék validációja során egyértelművé vált, hogy a közel-keleti térségben óriási kereslet van az ilyen típusú designtermékekre.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!