A Twentees kifejezetten szerethető muzsikát tol. A zenekar egyszerű, könnyed, kis táncolós, andalgós ütemekkel sáfárkodik a lehető legjobb értelemben. Nincsenek a klasszikus indierockra jellemző elborulós, befelé fordulós részek, nem kell pengét ragadni meg Marat-t játszani a fürdőkádban, ha az ember a számaikat hallgatja.
Balázs Konrád énekes-gitáros szerint a gitárcentrikus zene az alap. Mindenkinek volt sok korszaka, hallgatott muzsikát igen széles szórásban, de ez az 1990–2000-es évekre jellemző brit indie hangzás mindenképp a zenéjük alfája. A Radiohead, az Oasis, a Blur vagy épp a Kasabian kijelölte vonal tehát hangsúlyos, persze nem egyeduralkodó, így könnyedség, befogadóképesség szempontjából is eladhatóbb.
Lassan három éve állt össze a fiúkban egyébként, hogy hogyan s miként kellene ezt az egészet csinálni. Az alapkoncepciót Konrád, illetve Héjja Áron dobos vetették fel: egy közös fúvószenekarban játszottak, és arra gondoltak, jó lenne összehozni egy punkbandát. Be is vették a csapatba Tokát (Böjti Tamás, basszusgitár), és volt pár koncertjük.
Ezután jött a képbe Miki (Prejvara Miklós, gitár, billentyűk) és ekkor kristályosodott ki, hogy a táncolható, dallamosabb indierock felé kellene elmozdulniuk, szintetizátoros, fúvós betétekkel. Ennél pedig nem is dönthettek jobban a srácok, mivel a Twentees így kialakított hangzása épp az a poprockos táncdalmuzsika, ami közönségbarát és ezért sokkal szélesebb közeg számára könnyen élvezhető.
A srácok pedig nemcsak a próbateremben találkoznak, hanem a hétköznapokban is igen élénk a kapcsolat közöttük, ami szerintük a hosszú, közös együttműködés titka lehet a jövőre nézve. Mint mondják, a banda olyan nekik, mint egy család vagy egy párkapcsolat, szinte mindig eljárnak közösen és elsőként egymást keresik, bármi törtéjen is.
A számok többségét Konrád hozza, úgy az instrumentális, mint szöveg vonalon. „Ha az utcán jut eszembe egy ötlet, úgy teszek, mintha telefonálnék, és feldúdolom a dallamot a mobilomra” – meséli az énekes-gitáros. Ezután ő maga kiötli a hangszerelést is, és leviszi a próbaterembe, ahol a srácok belerakják javaslataikat, elképzeléseiket, hogy miként szólhat még jobban, még ritmusosabban az egész. A szövegek megírásakor Konrád általában egy őt foglalkoztató témát fűszerez meg jó adag fikcióval. „Érdekes egyébként, hogy nem történt még olyan, hogy éjfél előtt írtam volna bármit is a zenéhez” – avat be a műhelymunkájába a zenész.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!