Hank Moodynak éreztem magam, amikor beléptem a kecskeméti Baby on the Woods próbaterem néven emlegetett kis szentélyébe. Egy pillanatra a Californication című sorozat második évadjába képzeltem magam, amikor a David Duchovny által megformált balhés író először csöppen bele a filmbéli legendás rockproducer, Lew Ashby (Callum Keith Rennie) világába.
Próbaterem, stúdió, kert, bárpult és biliárdasztal. Kész kis édenkert ez, nemcsak zenészeknek, hanem zenekar nélküli, önjelölt rocksztárok számára is. És noha nem Kalifornia, mindenképp menő, hogy az egészet a két kezével építette fel lépésről lépésre a Versegi Ádám (ének, gitár), Homoki Balázs (dobok), Gál Bence (gitár) és Gál Máté (basszusgitár, vokál) kvartett. A sokak által felkeresett lak ráadásul családi hagyaték, egy egykori pálinkafőzde épületéből lett kialakítva, ahol a Gál tesók nagypapája annak idején még a cefrét kevergette.
Amúgy a komplexumnak – a falakat rogyásig díszítő zenekari matricák tanúsága szerint – nem csak én jártam a csodájára, még a fővárosból is előszeretettel ruccannak le bandák, hogy felvegyenek egy számot, vagy koncertek után levezessék a fáradt gőzt. Ha pedig már én is itt jártam, gyorsan el is helyeztem a Titánok új matricáját.
A srácok egyébként először 15 éves koruk körül álltak össze, és akkor első körben még a lányvokállal is próbálkoztak, ami nem igazán működött. Aztán 2009-re kikristályosodott a kép, hogy akkor mit és hogy, a garázsrockban találkozott az ízlésük. Így a következő évben beindult a nagyüzem. Mivel pedig mindig ilyen muzsikát toltak, így a koncepció nem volt kérdés.
Ez pedig pont jól is van így. A zenekar karcos riffjei pont hozzák azt a hangulatot, amiért az 1990-es évek igazán pompás kis évtizedként vonulhat be a zenetörténetbe. A Baby on the Woods dallamvilágát napjaink – csöppet elpoposodott – fogyasztási igényeire szabta, és az egész igen jól passzol a pinceklubok riffekkel ölelt világához.
Legújabb korongjuk, a tavaly ősszel debütált Dirty.Real.Garage. több nótája, így az általam is igencsak kedvelt For a Muse, a One of Them vagy épp a Misery, egytől egyig slágerszagú cuccok. Mégsem játsszák rommá őket a rádiók, pedig kéne. A fiúk tapasztalatai szerint az egyik legszomorúbb alapprobléma az, hogy manapság Magyarországon az emberek túlnyomó hányada már egyáltalán nem vevő az újdonságokra, és nem igen mozgat meg nagyobb tömegeket egy új, frissebb banda élő fellépése. Nem a fiúk azonban az elsők, akik emiatt szomorkodtak nekem a beszélgetés során. Ez tényleg nem jó.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!