A közlekedési múzeum az új városligeti múzeumi negyed, a Liget Budapest projekt részeként újul meg. A gyűjtemény várhatóan három év múlva költözhet vissza az épületbe, ahol korszerűbb és 4000 négyzetméterrel nagyobb kiállítótere lesz. Szombaton este tíz óráig tartó nyitva tartással, egész napos programmal búcsúzik a háztól a múzeum. A repüléstörténeti gyűjteménynek is költöznie kell a Petőfi Csarnokból, amit a Városliget rendezése során lebontanak. Azt egyelőre nem tudni, hogy ez a kiállítás hová kerül.
Felmerült, hogy a Liszt Ferenc repülőtér környékén vagy a Kőbányai úti egykori vasúti járműjavító egyik csarnokában kapnak helyet a repülők, de terítéken van egy új, nagyszabású közlekedéstörténeti park ötlete is, ez azonban tízmilliárdos nagyságrendű beruházást jelentene. A kormány év végéig dönt arról, hogy melyik megoldást választja – erről Baán László, a Liget Budapest projekttel kapcsolatos feladatok ellátásáért felelős miniszteri biztos beszélt tegnap a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban tartott sajtótájékoztatón. A Petőfi Csarnokban május végéig maradhatnak a repülők.
A közlekedési múzeum épülete 8 milliárd forintból újul meg. A millenniumi ünnepségekre készült, 1899 óta közlekedési múzeumként működő csarnok második világháború előtti állapotát állítják helyre, de a térszint alatt két szinttel, összesen 4000 négyzetméterrel bővül is a múzeum. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum jelenleg kiállított tárgyainak jelentős része a három évig tartó felújítás alatt is látható lesz.
A múzeum állandó kiállításából ezenfelül egy új, belvárosi helyszínen, a Bálnában is látható lesz egy válogatás, például a Csonka-féle levélszállító autó, a Ford-T és a Pente személygépkocsi és a „Derű\" gőzmozdonymodell. Az űrhajózási gyűjteményből itt lesz kipróbálható a Szojuz 35-ös űrkabin.
A vasúti járművek a Magyar Vasúttörténeti Parkba költöznek. Ősztől itt állítják ki a Közlekedési Múzeum előtti híres 424-es gőzmozdonyt és a múzeumban 1969 óta látható, 1860-as Déli Vasút mozdonyát. A Vasúttörténeti Parkban mutatják be mindemellett három, az állandó kiállításban látható vasúti kocsit, valamint a négy villamost, köztük az első pesti villamosok egyetlen megmaradt alsóvezetékes villamoskocsiját.
Az Öntödei Múzeumban, a II. kerületi Bem József utcában a 2015–16-os tanév kezdetére a Ganz Ábrahám által szabadalmaztatott kéregöntésű vasúti kerékről terveznek kiállítást. Itt lesznek láthatók a Közlekedési Múzeumban eddig bemutatott, magyar gyártású Pannónia motorkerékpárok is.
Az Elektrotechnikai Múzeumban, a VII. kerületi Kazinczy utcában május 7-én nyílik a 100 éves a budapesti autóbusz-közlekedés című időszaki kiállítás. Szeptembertől ugyanitt az Elektromosság a közlekedésben címmel lesz látható kiállítás. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Tanulmánytárában, a XI. kerületi Kaposvár utcában idén nyáron mutatják be azokat a hazai műszaki fejlesztéseket, amelyek nagyban megváltoztatták a hazai és a nemzetközi közlekedést, mint Csonka János–Bánki Donát karburátora, Galamb József bolygóműves sebességváltója, Kandó Kálmán vasúti villamosítást elindító fejlesztései, a Ganz Gyár és Jendrassik György dízelmotor-fejlesztései.