Kellemes kávéházi hangulat jár át, akárhányszor meghallgatok egy Ed Is On-számot. A zenekar valamit mintha visszacsempészne abból a kellemes sanzonhangulatból, amely ma már nem feltétlenül a magyar zenei élet sajátja. Épp ebben rejlik szerintem a csapat vonzereje: nem kitaposott ösvényen haladnak valahol az underground és a közönségbarát zenei stílusok határán.
A banda a Tasnádi Bence (ének, basszusgitár), Várvölgyi Szabolcs (gitár), Rokonál Benedek (szintipop) és Pucsek András (dobok) alkotta kvartett utóbbi két ifjoncának a fejéből pattant ki még vagy tíz éve a gimnáziumban. A kezdetekkor azt játszották, ami a szívükből jött, nem jelöltek ki maguk számára csapásirányokat. Mint Bence fogalmazott, az elején tingli-tanglibb szövegeket írtak és a könnyedebb poprockos vonalon mozogtak.
Az egyetem azonban vagy négy évre parkolópályára küldte a zenekart is, az eltelt évek alatt felszedett tapasztalatok és az így érlelődő formavilág bő két éve újra lendületet adott a közös munkának is. Az énekes elárulta, hogy a 2013-as második startot követően eldobták a korai dalaikat, amelyek többségét nem tartották elég menőnek, és inkább újakat írtak. Az „első korszakból” pedig mindössze egy-két darabot, így a Sárga krátereket tartották meg.
Ahogy a szövegek szinte teljes egészét jegyző Bence fogalmazott, a színművészeti, majd a színházi világ, amiben mozog, erősen hat az Ed Is On dalaira is. Az sem volt kérdés, hogy magyarul írja a dalszövegeket, mert noha tud angolul, nem érzi annyira magának azt a nyelvet, hogy a megfelelő magabiztossággal játsszon az angol kifejezésekkel. „Ennél sokkal jobban meg tudom fogalmazni a gondolataim az anyanyelvemen, és itthon érdemesebb is magyarul szövegeket írni” – véli az énekes-basszusgitáros. A nyelvválasztással a zenekar egyértelműen a hazai közönséget célozza meg.
– Időszakosan foglalkoztatnak kérdések, amiket akár menet közben, magamban fogalmazok meg, öntöm sorokba; mostanában arra törekszem, hogy a rímpárokban, a sorok végén minél több szótag fedje egymást, ezzel a tartalmat is könnyebb „megmagyarázni”, jobban ül a fülekben – véli Bence. Szerinte jobb, ha előbb maga a dal áll össze, arra mindenképpen könnyebb ráilleszteni a szöveget, és egy idő után az ember agya is rááll egyfajta rendszerre, eleve a dal ritmusára kezd sorokat fabrikálni.