Patrick Bruel nemet tudott mondani Sophie Marceau-nak

A Szex, szerelem, terápia című film apropóján Patrick Bruel az élet legnagyobb kihívásáról is mesélt lapunknak.

Kárpáti György
2015. 06. 25. 10:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Legutoljára a Hogyan nevezzelek? főszerepében láthatta a magyar közönség a mozikban, ahol a barátait azzal sokkolta, hogy születendő fiának az Adolf nevet szánja. Patrick Bruel fantasztikus humorral és karizmával, sodró lendülettel nevettette a nézőket, addigi legjobb filmes alakításáért a Francia Filmakadémia César-díjára is jelölték. Az eredetileg algériai születésű férfi 1979 óta több tucat filmben és tévésorozatban szerepelt már, mégsem elsődlegesen színészként tartja számon a világ. A franciák világhírű sanzonénekese sokkal inkább zene- és előadóművészként marad meg a fejekben, pedig sokoldalúságáról legkésőbb az említett fergeteges vígjátékban bizonyosodhatunk meg.

Őrültek és őrülten tehetségesek – mondta találkozásunkkor szerényen a Hogyan nevezzelek? két rendezőjéről Alexandre de La Patellière-ről és Matthieu Delaporte-ról Bruel, nekik tulajdonítva saját sikere nagy részét. És ez a közvetlen emberi hozzáállása beszélgetésünk egésze alatt megmaradt. Kis késéssel állított be bőrdzsekijében, úgy nézett ki, mint valami rocksztár, és szabadkozott a csúszás miatt, mondván, egyenesen a repülőtérről érkezett egy kínai koncert után, és nincs is sok ideje, mert az édesanyja születésnapi ebédjére oda kell érnie. A Szex, szerelem, terápia című új filmje alkalmából nyilatkozó férfinak olyan kisugárzása volt, hogy nem is szorult további magyarázatra hatalmas sztársága, s ennek alátámasztására mellékesen megjegyezte, hogy a kínai fellépését közvetítette a tévé, amit kábé 750 millióan néztek meg.

„Kétéves voltam, amikor a családom elhagyta Algériát, és Párizs külvárosába költözött” – mesélte. „Édesanyám imádott zenét hallgatni, nagyon eklektikus volt az ízlése, alapvetően a jó zenét szerette. Neki köszönhetően szerettem meg kiskoromban a zenét, hallgattunk klasszikusokat is, mint Mozart, Schubert, de mellettük jól megfért a palettán a Rolling Stones, a Beatles, Bob Dylan és David Bowie, no meg a franciák is” – tette hozzá, s ezzel egyszersmind magyarázatul szolgált rocksztárhoz illő megjelenésére. Örömmel idézte fel ezeket a gyerekkori élményeket, valamint azt, hogy ötévesen Jacques Brel volt a kedvence, ami furcsának hangzott egy kisgyerek szemszögéből. „A zeném talán emiatt is ennyire nyitott manapság, megvan benne a rock, a hiphop és poposabb hangzások, s erre az utazásra hívom minden alkalommal a többgenerációs közönségemet” – mondta mosolyogva, s azt sem felejtette el hozzátenni, hogy mellette azért nagyon sok más elismert sanzonénekes is van a pályán.

Bruelről köztudomású, hogy miközben két gyerek édesapja, énekel és színészkedik, mellette még magasan jegyzett pókerjátékos is. „Apa, színész és énekes, és a végén, ha még van rá időm, a póker” – pontosította a sorrendet, s hozzátette, ma már csak nagy tornákon vesz részt, de ott is legfeljebb alkalmanként. „Decemberben el akartam menni a prágai pókerversenyre, de végül nem volt rá időm” – sajnálkozott, és hozzátette, hogy idő hiányában ma már egyáltalán nem annyira aktív játékos, mint korábban. „Ha egy ötvenezres közönség vár rád egy stadionban, nincs választási lehetőség” – mondta, s a sikerről úgy vélekedett, sosem lehet ráunni. „Sosem képzeltem volna, hogy a briteknél akkora lelkesedéssel fogadnak, mind a közönség, mind az újságírók odavoltak értem, s ez teljesen levett a lábamról” – idézte fel angliai turnéját. Benne is, mint annyi európai sztárban, felmerült egy amerikai karrier lehetősége, de első gyereke születése mindent megváltoztatott.

A Szex, szerelem, terápia című filmben egy olyan, szexfüggésétől szabadulni akaró házassági párterapeutát alakít, aki találkozik a szintén szexfüggő Sophie Marceau-val, és mindenáron ellen akar állni neki – persze terápiás célból. „Ez életem legnagyobb kihívása” – válaszolta arra, hogy milyen érzés lenne a szexre és Sophie Marceau-ra is nemet mondani. A film esetleges szabatosságával és a szexszel mint témával kapcsolatban úgy fogalmazott, az a mindennapjaink elválaszthatatlan része, és szerinte a film története nem kevésbé toleráns, mint Shakespeare vagy Moliére hasonló témái. „Lehetne mindez egy drámai kontextusban is, hiszen a főszereplő férfi és nő alapvetően egy betegségben szenved, és megoldandó problémájuk van” – mondta, és éppen az tetszett meg neki, hogy ezúttal egy vígjátékban esik minderről szó. „Ráadásul ez nem egy tipikus francia vígjáték, sokkal inkább emlékeztet egy Woody Allen-filmre” – tette hozzá, kiegészítve, hacsak Woody Allen munkáit nem tartjuk franciásnak.

A szerepválasztásairól szólva Bruel úgy fogalmazott, az elmúlt filmjeinek sikere miatt megvan a kiváltsága, hogy a számtalan szerepajánlat közül kedvére válasszon. „Bár annak jobban örülnék, ha kevesebb forgatókönyvet kapnék, de azok jobb színvonalúak lennének” – fogalmazta meg aggályát, hozzátéve azt az aranyigazságot, hogy jó forgatókönyv nélkül nincs jó film. Ez számára az elsődleges választás, a rendező személye vagy a színészpartnerek csak ezután következnek. Emiatt viszont még azt sem bánja, ha sokszor kell eljátszania ugyanazt a romantikus sármőrt. Amit viszont minden egyes alkalommal ugyanazzal a szenvedéllyel és lelkesedéssel képes megismételni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.